Studiedag over wensen familie psychiatrie-patienten

Datum nieuwsfeit: 20-04-1999

Nieuwsflits 03/99

Studiedag 'Wat wil de familie?'

Op 20 april organiseert het Trimbos-instituut samen met Labyrint~In Perspectief, Ypsilon en GGZ Nederland de studiedag ‘Wat wil de familie?'. Tijdens deze dag staan de wensen en behoeften van familieleden van psychiatrische patiënten centraal. Hoe willen zij bij de zorg betrokken worden? Welke rollen kunnen of willen zij vervullen? Welke problemen hebben zij zelf? Directe aanleiding voor de studiedag vormt de 'Modelregeling GGZ-instellingen/familie en naast betrokkenen’, die door de genoemde familieorganisaties is opgesteld in samenwerking met GGZ Nederland. Zij geeft handreikingen voor een beter contact tussen familieleden en GGZ-instellingen.

Tijdens de studiedag zullen familieleden (ouders, kinderen en partners) zelf uitgebreid aan het woord komen. Verder komen onderwerpen aan de orde als: wat zijn de rechten van familieleden, hoe ga je met de patiënt en diens problemen om, wat zijn de mogelijkheden van crisiskaarten en zelfbinding? Voor inschrijvingen: Steven Aarts telefoon (030) 297 11 18.

Karel Geelen (030) 297 11 00

Nieuwsflits 03/99
03|99 Nummer 3, maart 1999

Colofon

Het Trimbos-instituut is een onafhankelijk landelijk kenniscentrum met als doel de geestelijke gezondheid van mensen te bevorderen.

Trimbos-instituut Netherlands Institute of Mental Health and Addiction

Da Costakade 45
Postbus 725 3500 AS Utrecht
Telefoon (030) 297 11 00