Abn Amro als eerste op AEX-site met orders en opinies

Datum nieuwsfeit: 21-04-1999

ABN AMRO Bank N.V.
Public Relations (AA 1130)
Foppingadreef 22
1102 BS Amsterdam Zuidoost
The Netherlands
Tel. +31 (0)20 628 89 00
Fax. +31 (0)20 629 54 86
21 april 1999

ABN AMRO ALS EERSTE OP AEX-SITE MET ORDERS EN OPINIES

ABN AMRO biedt vanaf vandaag als eerste bank de mogelijkheid om via de AEX-site (www.aex.nl) beursorders te plaatsen en opinies te raadplegen van circa 80 belangrijke beurgenoteerde ondernemingen. Sinds vorige week kunnen banken en commissionairs hun diensten aanbieden via de AEX-site.

Bij het opvragen van een actuele beurs- koers op de AEX-site kan de bezoeker via een speciale button de opinie van de bank over het des- betreffende fonds raadplegen. De opinies zullen tot 1 juni vrij toegankelijk zijn voor alle bezoekers van de AEX-site. Na die tijd is de informatie alleen beschikbaar voor klanten van de bank. Klanten van ABN AMRO kunnen via een soortgelijke button ook hun beursorders plaatsen.

ABN AMRO introduceerde begin maart de Online Investor. Via deze vernieuwde internetsite kunnen beleggers orders plaatsen voor Nederlandse aandelen, opties, beleggingsfondsen en obligaties op de AEX-Effectenbeurs en -Optiebeurs. Via de samenwerking met de AEX wil de bank het beleggen via Internet nog toegankelijker maken.

Perscontacten:
Mw. Nanne van Nunen

Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend