Baan introduceert Erp-oplossing voor middelgrote bedrijven

Datum nieuwsfeit: 21-04-1999

Baan introduceert COMPLETE Erp-oplossing voor middelgrote bedrijven

Baan-on-Board reduceert complexiteit, kosten en risico's ERP-implementaties

Barneveld, Nederland, 20 april 1999 - Baan maakt de Europese introductie bekend van Baan-on-Board, de ERP-oplossing voor middelgrote bedrijven. Baan-on-Board is een geïntegreerde bundel Baan ERP IV software, Microsoft technologie, branche-specifieke modellen van bedrijfsprocessen, support, implementatie en trainingstools en -materialen. Baan-on-Board ¾ gebaseerd op BaanERP IV, Microsoft Windows NT en Microsoft SQL Server ¾ is ontwikkeld om de complexiteit, de risico's, het implementatietraject en de totale eigendomskosten van geavanceerde ERP-software terug te dringen, zodat ook middelgrote bedrijven nu kunnen profiteren van ERP-oplossingen. Baan-on-Board is beschikbaar in het Nederlands, Engels, Duits, Frans en Italiaans.

Baan-on-Board wordt vooraf geïnstalleerd, getest en gecertificeerd geleverd in Nederland via de gezamenlijke verkoopkanalen van Baan Company, Compaq, Hewlett-Packard en IBM. Dankzij de lease- en financieringsregelingen van de deelnemende hardwareleveranciers hebben klanten de mogelijkheid Baan-on-Board aan te schaffen tegen een vast bedrag per maand.

ERP-implementaties stonden tot voor kort bekend als ingewikkeld en een zware financiële en personele belasting. Bovendien waren de resultaten vooraf moeilijk aan te geven. Baan Company heeft de implementatieprocedure en de doorzichtigheid verbeterd door middel van Dynamic Enterprise Modelling. Deze methode voorziet in sjablonen voor de meest voorkomende bedrijfsprocessen van de verschillende branches. Met Baan-on-Board wordt deze methode verder uitgebouwd door voorgedefinieerde sjablonen voor brancheoplossingen te combineren met hardware, software en services. Op deze manier kunnen bedrijven hun voordeel doen met ERP zonder dat daarvoor een groot beroep wordt gedaan op IT-resources en expertise, zoals bij implementaties in de 'oude stijl'.

Baan introduceerde vandaag ook negen branche-oplossingen voor onder meer de machinebouw, de metaalindustrie, de groothandel, de levensmiddelen- en drankindustrie, elektronica, meubilair, rubber en plastics, fijnchemie en de automobielindustrie.

"Bedrijven die Baan-on-Board aanschaffen kunnen het lange en ingewikkelde proces van het selecteren van softwarecomponenten, configuratie van de hardware en het op maat maken van applicaties overslaan, omdat alles is gebaseerd op de Industry Solutions-sjablonen," aldus Marijn Schouten, Director, Marketing & Business Development Baan Indirect Channels EMEA. "De Baan oplossing maakt gebruik van Baan’s Dynamic Enterprise Modelling-technologie om voorgedefinieerde, in de praktijk bewezen oplossingen voor negen specifieke branches te bieden. Via deze methode worden de bedrijfsprocessen automatisch geïntegreerd met de ERP-software. Bovendien is het hele pakket vooraf getest en gecertificeerd om risico's en problemen met installatie, integratie en implementatie zoveel mogelijk uit te sluiten."

Bedrijven kunnen de Baan-on-Board-oplossing installeren in één automatisch verlopende installatieprocedure. Het Baan-on-Board-pakket bestaat uit Windows NT Server, het besturingssysteem Microsoft Windows NT, de database Microsoft SQLServer, BaanERP IV-software, Baan PDM-software (optioneel), Baan Industry Solutions voor negen verschillende branches, rapportage- en analysetools (Baan Data Navigator en Safari Info Tools), één jaar ondersteuning en onderhoud, en tools en materialen voor implementatie en training.

Baan Company

Baan Company, opgericht in 1978, is een internationaal softwarebedrijf dat de markt definieert voor high-volume, gebundelde entreprise-toepassingen. Baan levert een totaalpakket van geïntegreerde, Jaar2000-compliant softwarecomponenten waarmee de belangrijkste bedrijfsprocessen in bedrijven van verschillende grootte en verschillende aard kunnen worden aangestuurd. Baan ondersteunt op unieke wijze het proces van voortdurende bedrijfsoptimalisatie, namelijk met de Dynamic Enterprise Modeling functionaliteit en met producten die snel kunnen worden geïmplementeerd en gebruikt, en die op flexibele wijze kunnen worden aangepast aan veranderingen in het bedrijf. Dankzij de 'evergreen' producten van Baan kunnen klanten sneller inspelen op de veranderende behoeften van hun klanten, en wel door optimaal beheer van real-time informatie in de totale 'value chain'. De hoofdkantoren van Baan Company bevinden zich in Barneveld en Reston (Virginia, VS). De gewone aandelen van Baan Company worden verhandeld op de NASDAQ Stock Market (onder het symbool BAANF) en op de Amsterdamse Effectenbeurs (onder het symbool BAAN).

Voor meer informatie:

Baan Nederland B.V. Tineke Mertens Director of Marketing +31 318 691 708