WRQ en HP bieden NT-gebruikers toegang tot UNIX-systemen

Datum nieuwsfeit: 21-04-1999

WRQ Reflection Suite for X bij HP VISUALIZE Personal Workstations

Den Haag, 21 april 1999 - WRQ kondigt aan dat Hewlett-Packard, wereldwijd marktleider op het gebied van werkstations, de WRQ Reflection Suite for X v.7.60 gaat leveren bij haar nieuwe lijn van krachtige Windows NT-werkstations met Intel Pentium III en Pentium III Xeon-processors. Gebruikers van deze nieuwe HP VISUALIZE Personal Workstations krijgen komen beide partners tegemoet aan de vraag naar eenvoudige toegang tot Administration(tm) kunnen systeembeheerders Reflection X via het web eenvoudig installeren, configureren en in gebruik nemen.

"De ervaring van WRQ met het verbinden en integreren van de besturingssystemen Windows NT en UNIX is bijzonder waardevol voor onze VISUALIZE-klanten," zegt John Wiltschut, marketing program manager Enterprise Systems bij HP Nederland. "Onze klanten hebben veel data vanaf de nieuwe HP VISUALIZE Personal Workstations is voor hen van het grootste belang. We werken al lange tijd samen met WRQ, we weten dus dat haar producten naadloos samenwerken met de onze en dat WRQ een uitstekende service biedt."

VT terminalemulatie, Telnet-connectivity, NFS for Windows NT 4.0, Win98 en Win95, krachtige netwerkgereedschappen en ondersteuning voor multi-user Windows NT. Klanten krijgen bij HP VISUALIZE Personal Workstations een licentie van 30 dagen voor de WRQ-bundel, waarin Reflection for X voor de Engelse, Duitse en Franse markt zijn opgenomen en tevens Reflection X voor de Japanse markt. Klanten die een volledige licentie voor de Reflection Suite for X wensen, kunnen contact opnemen met WRQ of een van haar resellers.

De belangrijkste mogelijkheden van WRQ Reflection Suite for X zijn:
* Reflection Hands-Free Administration - de suite bevat Deployment Manager, waarmee systeembeheerders alle Reflection-producten kunnen installeren, configureren, aanpassen en verfijnen. Het maakt hierbij niet uit of Reflection X op 5 of 500 werkstations wordt geïnstalleerd. De kosten blijven hetzelfde.

* Terminalemulatie - Reflection X wordt geleverd met Reflection for UNIX en Reflection for Digital via een Telnet/VT-toegang. De suite omvat tevens Reflection for IBM (TN3270E en TN5250) en Reflection NFS Client. Tot de verbeteringen behoren integratie met Visual Basic for Applications, ondersteuning voor Unisys T27-terminals, FTP-integratie met Reflection file transfer en verbeterde printmogelijkheden.

* Broadway ondersteuning (X11R6.3) - door de toevoeging van een lokale windows manager voor Broadway-ondersteuning van het X-protocol kunnen IT-managers X-applicaties die binnen een browser draaien het vertrouwde Microsoft Windows-uiterlijk geven.

Over WRQ
WRQ, opgericht in 1981, ontwikkelt software voor het koppelen, het beheren en het beveiligen van bedrijfsnetwerken. Deze softwareoplossingen helpen en bieden een hoge kwaliteit. De WRQ-producten worden ondersteund door WRQ's Guide Services technische supportprogramma. WRQ is een particuliere onderneming en behoort tot de 17 grootste onafhankelijke PC-softwareleveranciers in de Verenigde Staten. Het bedrijf beschikt wereldwijd over vestigingen en distribueert haar producten in meer dan vijftig landen via een wereldwijd distributeursnetwerk. Het hoofdkantoor bevindt zich in Seattle (VS). Het Europese hoofdkantoor is sinds 1989 gevestigd in Den Haag. In Nederland worden de WRQ-producten gedistribueerd door BMC Software Services in Den Haag en Cosyco Software in Eindhoven. De distributeur in België is Cosyco Software België in Vilvoorde.

VOOR MEER INFORMATIE
WRQ, Gerthild van Kampen, tel. + 31 (0)70 - 375 11 00 of Monogram Communication Strategies (MCS) B.V., Anneke de Kort, tel. + 31 (0)23 - 562 82 08, WRQ is te bereiken op het Web: www.wrq.com

WRQ, het WRQ-logo, WRQ Guide Services en Reflection zijn handelsmerken van WRQ, Inc. en zijn geregistreerd in de Verenigde Staten en in andere landen. Reflection EnterView, Reflection Hands-Free Administration, WRQ Express en AtGuard zijn handelsmerken van WRQ, Inc. Andere merk- en productnamen zijn handelsmerken van hun respectieve houders.