Weyl Beef Products kiest Oracle Process Manufacturing

Datum nieuwsfeit: 21-04-1999

Weyl Beef Products B.V. kiest voor Oracle Process Manufacturing

De Meern, 20 april 1998 – Weyl Beef Products B.V., de grootste rundveeslachter in Nederland en een belangrijke rundvleesexporteur, heeft Oracle Process Manufacturing (OPM) geselecteerd voor de aansturing van haar productieprocessen. Het vleesverwerkingsproces bij Weyl bestaat uit het slachten, uitbenen, snijden en verpakken van 200.000 koeien en stieren per jaar. Een proces waarbij meer dan 300 medewerkers zijn betrokken. Weyl maakte de keuze voor Oracle Process Manufacturing, omdat deze oplossing snel te implementeren is en de integratie met bestaande systemen ook eenvoudig te realiseren valt.

Bovendien ziet Weyl een directe toepassing voor de Internet-technologie van Oracle. Naast Oracle Process Manufacturing maakt Weyl ook gebruik van Oracle Financials en Oracle Discoverer voor ad hoc en Query-rapportage. De implementatie van deze oplossingen wordt volledig begeleid door Oracle Consulting.

Weyl is al één van de vijf grootste vleesverwerkers in Europa en heeft de ambitie sterk te groeien, daartoe zijn eind vorig jaar twee Duitse fabrieken overgenomen. De Duitse dochters bieden de basis voor de productie van o.a. worsten en salami. Door deze activiteiten is Weyl in staat een breder productassortiment aan te bieden.

Weyl verkoos Oracle Process Manufacturing boven andere oplossingen, waaronder SAP, omdat het een zeer flexibele oplossing is. Hierdoor kunnen alle resources optimaal worden ingezet en is er gedurende het gehele proces van vleesverwerking volledig inzicht in de productcyclus. Bovendien stelt Oracle Process Manufacturing Weyl in staat het lot tracking en tracing volledig te automatiseren. Dit is van groot belang in een bedrijfstak die 100% garantie op veilige producten moet kunnen leveren.

Oracle Process Manufacturing

Oracle Process Manufacturing (OPM) is speciaal ontwikkeld voor de (semi)procesindustrie en ondersteunt bedrijven bij het voeren van optimaal voorraadbeheer, resource-allocatie en de maximalisatie van marges.

Om dit te bereiken, biedt OPM features waarmee tijdens het productieproces rekening gehouden kan worden met de wisselende kwaliteit van grondstoffen. Verder is het mogelijk om alle activiteiten voortdurend te volgen en te controleren met afzonderlijk instelbare metingen. Daarnaast kan de productie ingericht worden door vooraf vastgestelde beslisregels en biedt de nauwkeurige kostentoewijzing een volledig en helder overzicht van de winstgevendheid. Bovendien bevat OPM ondersteunende modules voor kwaliteitsbeheersing en productontwikkeling. Momenteel zijn er wereldwijd meer dan 600 implementaties van deze oplossing.

Voor productinformatie kunt u bellen met het gratis informatienummer 0800-0827.

Oracle Corporation

Oracle Corporation is ’s werelds grootste leverancier van software voor informatiemanagement en is, met een jaarlijkse omzet van meer dan $ 8,3 miljard, de op één na grootste softwareorganisatie ter wereld. Oracle levert ERP-applicaties, databases, applicatieservers, tools en Business Intelligence-producten met de daaraan gerelateerde consultancy, opleidingen en support services. Oracle heeft vestigingen over de gehele wereld, in meer dan 145 landen. Vanuit haar kantoor in De Meern bedient Oracle met ruim 1000 medewerkers de Nederlandse markt. Informatie over Oracle is te vinden op www.oracle.com

Meer informatie voor de redactie:

Oracle Nederland BV Lammers van Toorenburg PR

Monique Potters Emile Voogt

telefoon 030 669 9853 telefoon 030 656 5070

fax 030 669 9926 fax 030 656 5473

e-mail (mpotters@nl.oracle.com) e-mail (emile@lvtpr.nl)