Citrix MetaFrame meest innovatieve client/server software

Datum nieuwsfeit: 21-04-1999

Citrix MetaFrame uitgeroepen tot meest innovatieve client/server software

Zoetermeer, 21 april 1999

Op dinsdag 20 april jl. is Citrix MetaFrame, dat in Nederland gedistribueerd wordt door CDG Europe bv, uitgeroepen tot meest innovatieve client/server software. Dit geschiedde tijdens de uitreiking van de CM Corporate Networking Awards in de categorie Editor. s Choice. De redactie beoogt hiermee een aantal recente baanbrekende of innovatieve producten of technologieën te honoreren.

Citrix combineert met haar producten WinFrame en MetaFrame het beste van de mainframe-wereld en de PC-omgeving tot het Thin-Client/Server Computing concept (ookwel bekend als Server-Based Computing).

Dit concept is gebaseerd op een model waarbij applicaties voor 100% op een server zijn geïnstalleerd, worden beheerd, onderhouden en uitgevoerd. Het maakt gebruik van een multi-user besturingssysteem en een intelligente distributiemethode voor de uitvoering van de interface van een applicatie naar de client.

CDG is IT distributeur van high-end en innovatieve automatiseringsoplossingen. Thin-Client/Server Computing, Networkmanagement & Security en FaxComputing & Messaging zijn de kerngebieden waarin CDG opereert. Door onze kennis en kracht te combineren met de kunde van een nauwkeurig geselecteerd, gemotiveerd en getraind reseller-netwerk, kunnen we de eindgebruiker een totaal bieden van optimale producten in combinatie met de beste service.