Oracle toont preview Oracle Applications Release 11i

Datum nieuwsfeit: 22-04-1999

Oracle toont preview van Oracle Applications Release 11i

De Meern, 21 april 1999 – Oracle heeft tijdens de Oracle Applications User Group Conference in San Diego een preview gegeven van Oracle Applications Release 11i, haar nieuwe generatie Internet-applicaties. Deze nieuwe suite stelt wereldwijd opererende bedrijven in staat hun informatiestromen beter te reguleren. Bovendien kunnen zij hun bedrijfskosten verlagen door het inrichten van een eenvoudige, centrale omgeving in plaats van de vele lokale en regionale systemen waarover veel bedrijven momenteel beschikken. Release 11i is ook op strategische gebieden uitgebreid. Daaronder valt functionaliteit als Business Intelligence, Internet Self-Service Applications, Electronic Commerce en Customer Relationship Management.

Slechts gebruikmakend van een standaard Web-browser, krijgen gebruikers wereldwijd toegang tot een centraal Oracle Applications-systeem, dat gelijktijdig de complexiteit van talen, valuta en business practices beheert die nodig zijn voor wereldwijde activiteiten. Release 11i maakt optimaal gebruik van het Oracle8i Internet-platform en biedt de hoge schaalbaarheid en betrouwbaarheid, die essentieel zijn voor internationaal zakendoen.

Oracle Applications Release 11i, die later dit jaar op de markt komt, biedt tevens een nieuwe gebruikersinterface die de look & feel van het Internet combineert met ‘enterprise portal’-toegang tot selfserviceapplicaties en analytische informatie. Standaardapplicaties zullen self-guiding toegangschermen bevatten, evenals grafische weergave van complexe bedrijfsprocessen en informatieve grafieken voor het volgen van prestatiecijfers. Een nieuwe enterprise portal stelt iedere gebruiker in staat het systeem te configureren naar persoonlijke voorkeuren en biedt eenvoudige toegang tot zoekmachines met informatie over de gewenste applicaties.

Release 11i biedt een aantal nieuwe, op het Web gebaseerde features en modules.

Self-Service Processing voor kostenreductie : met behulp van geavanceerde rules-based workflow-applicaties kunnen gebruikers hun eigen transacties beheren. Dit voorkomt overbodige data-invoer en laat administratieve kosten dalen. De meeste bedrijfsprocessen, zowel intern als extern, kunnen in Release 11i afgehandeld worden via selfservice. Zo stelt de nieuwe Internet Accounts Receivables-module klanten in staat zelf on line informatie in te winnen over het innen van rekeningen, het aanvragen van contanten of het oplossen van meningsverschillen over facturen.

Business Intelligence biedt snelle informatie aan het management : traditionele bedrijfssystemen waren voornamelijk gericht op het automatiseren van bedrijfstransacties. Door sterke integratie van financiële, logistieke, personele en supply chain-applicaties biedt Release 11i een volledig beeld van de activiteiten van een bedrijf. Release 11i breidt Oracle Business Intelligence System uit, waardoor de mogelijkheden tot rapportage, analytische workbooks en prestatiekengetallen aanzienlijk toenemen.

Externe links voor integratie tussen klant en leverancier : het Internet heeft de weg vrijgemaakt voor de uitbreiding van bedrijfsprocessen naar klanten en leveranciers. Zo stroomlijnt het Internet bijvoorbeeld de samenwerking met handelspartners door het koppelen van de wereldwijde supply chain ten behoeve van meer efficiency en snellere time-to-market. In Release 11i zal de strategische procurement-functionaliteit uitgebreid worden, waarbij medewerkers producten on line kunnen bestellen door middel van geïntegreerde software voor het zoeken in leverancierscatalogi. Door procurement te stroomlijnen, zal deze software kosten helpen te verlagen en bedrijven in staat stellen de scherpste prijzen te bedingen. Release 11i zal tevens een geavanceerde rules-based Configurator Engine bevatten waarmee klanten makkelijk producten uit een Internet-winkel kunnen configureren en bestellen.

Voor productinformatie kunt u bellen met het gratis informatienummer 0800-0827.

Oracle Corporation

Oracle Corporation is ’s werelds grootste leverancier van software voor informatiemanagement en is, met een jaarlijkse omzet van meer dan $ 8,3 miljard, de op één na grootste softwareorganisatie ter wereld. Oracle levert ERP-applicaties, databases, applicatieservers, tools en Business Intelligence-producten met de daaraan gerelateerde consultancy, opleidingen en support services. Oracle heeft vestigingen over de gehele wereld, in meer dan 145 landen. Vanuit haar kantoor in De Meern bedient Oracle met ruim 1000 medewerkers de Nederlandse markt. Informatie over Oracle is te vinden op www.oracle.com

Meer informatie voor de redactie:

Oracle Nederland BV Lammers van Toorenburg PR

Monique Potters Emile Voogt

telefoon 030 669 9853 telefoon 030 656 5070

fax 030 669 9926 fax 030 656 5473

e-mail (mpotters@nl.oracle.com) e-mail (emile@lvtpr.nl)