Politiebericht Drenthe

09:59 donderdag 22 april 1999

Bert Peters, 0591 662010 of 06 53238059

Zuidwolde, Doorrijden na aanrijding
Reed gisteravond omstreeks 22.00 uur een 20-jarige vrouw uit Zuidwolde met haar auto over de Oosterweg, komende uit de richting Alteveer en rijdende in de richting Zuidwolde. Zij reed uiterst rechts zodat een tegemoetkomende vrachtauto er langs kon. De vrachtwagenbestuurder schampte echter de zijkant van haar auto waardoor de gehele linkerdeur er werd uitgereden. De bestuurder reed hierna door. Volgens de bestuurster en haar passagier was het een witte vrachtauto met laadbak.

Oosterhesselen, aanrijding met letsel
Gistermiddag 16.45 uur reed een 27-jarige man uit Nieuw-Balinge over de Geserweg en verleende op de kruising met de Wethouder K. Schepersweg geen voorrang aan een 37-jarige bestuurder uit Schoonebeek. Een aanrijding was het gevolg waarbij vier gewonden vielen. De 27-jarige werd met ernstig nekletsel overgebracht naar het AZG en de 37-jarige met letsel naar hetzelfde ziekenhuis. Een inzittende van de Schoonebeker, eveneens 37 jaar en woonachtig in Coevorden met bekken- en kaakfractuur overgebracht naar het Sofiaziekenhuis in Zwolle. Een andere inzittende van dezelfde auto, een 32-jarige Coevordenaar, werd met hoofdletsel naar het Scheperziekenhuis vervoerd. Beide auto's zijn total loss.

Lhee, glad wegdek
Gisteravond omstreeks 23.00 uur, werd op verzoek van de politie het wegdek van de Oosteresweg over een afstand van zo'n 100 meter schoongespoten door de brandweer. Er lag veel mestresten op de weg en door de regen werd het er erg glad zodat de verkeersveiligheid ernstig in gevaar kwam. De kosten zullen op de veroorzaker worden verhaald.

De Wijk, glad wegdek
Vannacht ontdekten politieagenten dat het wegdek van de Commissieweg onder de blubber zat, kennelijk veroorzaakt bij het bewerken van een naastgelegen maosland. De brandweer van de Wijk heeft de weg schoongespoten omdat ook hier een verkeersgevaarlijke situatie was ontstaan. Ook hier zal de rekening aangeboden worden aan de veroorzaker.

Assen, woninginbraak
Werd tijdens afwezigheid van de bewoner gisteravond ingebroken in een woning aan de Tumulusstraat. Via een verbroken raam werd toegang verkregen. Een videorecorder, sieraden en geld (paar duizend gulden) werden weggenomen. De 52-jarige bewoner deed aangifte.

Schoonebeek, bedrijfsinbraak
Werd gisteravond ontdekt dat een compresor-aanhangwagen, ter waarde van f 20.000,- was weggenomen van een terrein aan de Dwarsakker.

Emmen, ingeschopte etalageruit
Werd vannacht omstreeks 03.15 uur een winkelruit ingeschopt aan de Hoofdstraat. Na onderzoek in de omgeving gaf een getuige zoveel informatie dat binnenkort een aanhouding wordt verwacht van de dader.

Nagekomen persberichten van woensdagmorgen 20.04.199. Door internetstoring niet verzonden. Excuus.
Bert Peters

Persberichten van woensdagmorgen 21.04.1999

Borger, alcoholmobilist
Reed gisteravond omstreeks 22.45 uur een 34-jarige man uit Borger met zijn auto over de Rolderstraat te Borger. Controle wees een alcoholpromillage uit van 1,6. Bovendien was zijn auto niet verzekerd. Zijn rijbewijs werd ingevorderd.

Assen, diefstal uit auto
Gisteravond parkeerde een 37-jarige man uit Hoogeveen zijn auto achter een horecagelegenheid aan de Groningerstraat te Assen. Tegen 23.45 uur kwam hij terug bij zijn auto en zag dat een raampje was ingeslagen. Zijn portable cd-speler, bevestigd op het dashboard tegen de voorruit, was weggenomen.

Meppel, baldadige meiden
Reed gistermiddag omstreeks 15.45 uur een bestuurder uit Best met zijn bedrijfsauto over de Rijksweg 32 in de richting Leeuwarden. Bij het passeren van het viaduct Blankensteinweg werd door twee meiden een frisdrankblikje op de auto gegooid wat wel een hevige knal veroorzaakte maar gelukkig geen schade. De bestuurder nam de volgende afslag en reed terug naar het viaduct. Op het industrieterrein Blankenstein zag hij de twee meiden fietsen in de richting van de woonwijk Oosterboer maar verloor hun uit het oog. Hij schat de leeftijd van de meiden op 14 ` 15 jaar. Ein van die meiden had lang blond haar en zij had blauwe krantentassen op haar fiets. Politie-agenten hebben nog in de buurt gekeken maar die meiden niet aangetroffen. De plaats op het viaduct wordt steeds meer gebruikt als ontmoetingsplaats voor de jeugd om dan gezamenlijk naar Ruinerwold te fietsen. Er zal in die omgeving extra toezicht besteed worden.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe