Manpower 45 Plus opent vijfde vestiging in Sittard

Datum nieuwsfeit: 22-04-1999

Tilburg, 22 april 1999

Manpower 45 Plus opent vijfde vestiging in Sittard

De 45 Plus vestigingen van Manpower Uitzendorganisatie zijn een groot succes. Sinds de opening van deze speciale formule voor werkzoekenden van 45 jaar en ouder stromen de gegevens van kandidaten binnen. Het succes in Apeldoorn, Amsterdam, Venlo en Tilburg is aanleiding om nu ook in Sittard van start te gaan met Manpower 45 Plus. Voorlopig gebeurt dat vanuit de bestaande vestiging in het postkantoor aan de Engelenkampstraat in Sittard. Dit jaar opent Manpower waarschijnlijk nog drie nieuwe 45 Plus-vestigingen in Nederland.

Met het opzetten van deze 45 Plus-vestiging wil Manpower ook een bijdrage leveren aan de arbeidsparticipatie van oudere werknemers in Limburg. Office manager Andy Kramer: Tot nu toe wist deze doelgroep de weg naar het uitzendbureau niet goed te vinden. Uit onderzoek van het NEI blijkt dat slechts zon 5 procent van alle uitzendkrachten 45 jaar of ouder is. We hebben het gevoel dat bij deze doelgroep het vooroordeel leeft dat uitzendbureaus zich vooral richten op jonge mensen. Met de speciale divisie wil Manpower dit vooroordeel wegnemen. Volgens Kramer blijkt een uitzendbaan bovendien vaak een opstap naar een vaste baan. Van alle uitzendkrachten die vast werk zoeken, slaagt 36 procent daarin. In meer dan de helft van de gevallen is dat bij het bedrijf waar men eerst als uitzendkracht werkte.

Tekort aan personeel

Voor Manpower is de 45 Plus-formule een van de middelen om iets te doen aan het grote tekort aan uitzendkrachten. Met de formule boort de uitzendorganisatie een nieuwe doelgroep aan. Om deze doelgroep goed te begeleiden, werken de 45 Plus-vestigingen met meer ervaren vestigingsmedewerkers. Daarnaast wordt tijdens de gesprekken met potentiële flexmedewerkers extra aandacht besteed aan de mogelijkheden voor bijscholing, ondersteuning bij de sollicitatie en begeleiding bij het nieuwe werk. Manpower 45 Plus hanteert de leeftijdsgrens van 45 jaar overigens flexibel. Kramer: De Plus geeft vooral de meerwaarde van deze doelgroep aan. Volgens werkgevers scoort de doelgroep beter dan gemiddeld op motivatie, werkervaring en verantwoordelijkheidsgevoel.

Het adres van de nieuwe vestiging van Manpower 45 Plus is: Engelenkampstraat 62, 6131 JJ Sittard, telefoon (046) 452 66 65.

Voor meer informatie Manpower 45 Plus, Andy Kramer, telefoon (046) 452 66 65 of John Sinke, telefoon (020) 660 25 38.