Politiebericht Land van Cuijk

Datum nieuwsfeit: 22-04-1999

Donderdag 22 April

INBRAAK BEDRIJF

In een supermarkt aan de Kapelstraat in Rijkevoort is vannacht ingebroken. Er werd voor duizenden guldens aan rookwaren ontvreemd. Men kwam binnen door aan de achterzijde van het pand een garagedeur te forceren. Ook werd er wat muntgeld weggenomen uit de zaak. Uit een winkel aan de Dorpsstraat in Beugen zijn vannacht ook sigaretten ontvreemd. Men kwam binnen door het forceren van een achterdeur. Uit het magazijn verdween verder koffie en dozen sigaren.

ZADELS GESTOLEN

Uit een schuur aan de Boltschestraat in Escharen zijn vannacht paardrijattributen gestolen. Zo verdwenen er 4 rijzadels, 3 hoofdstellen, 1 tuig en enkele dekens. Ook eem boormachine en slijptol werden weggenomen. De schade loopt in de duizenden guldens. Eén zadel (zwart, merk Kent) kostte 3500 gulden.

SNELHEIDSCONTROLE

Op de Venraijseweg in Overloon heeft de politie vanochtend 318 auto's op snelheid gecontroleerd. 69 voertuigen reden te hard, de hoogst gemeten snelheid bedroeg 72 km/u.

RIJDEN ONDER INVLOED

Een 21-jarige man uit Oeffelt is vannacht in de Dorpsstraat in zijn woonplaats betrapt op het rijden onder invloed. De man kreeg een rijverbod en een proces-verbaal. De man had een voorwaardelijke rij-ontzegging, omdat hij vorig jaar ook al eens was betrapt wegen rijden onder invloed.