Heroix kondigt SNMP-ondersteuning aan voor RoboMon

Datum nieuwsfeit: 22-04-1999

bf_i_text_pers_klein.gif (4201 Byte)

Heroix kondigt SNMP-ondersteuning aan voor RoboMon

Geconsolideerd systeem- en netwerkbeheer via een interface

Amsterdam, 22 april 1999 - Heroix Corporation heeft haar vlaggenschip RoboMon, dat in de Benelux wordt gedistribueerd door Brain Force Software, volledig SNMP (Simple Network Management Protocol)-geschikt gemaakt. Gebruikers van RoboMon kunnen nu hun systemen - van systeemsoftware en applicaties tot netwerkhardwareapparaten - controleren en beheren met behulp van één enkele console en één enkele systeeminterface.

De toevoeging van SNMP-ondersteuning aan RoboMon onderstreept het streven van Heroix naar open systeemstandaarden. "Met SNMP-ondersteuning is RoboMon een meer dan volwaardige bedrijfsbeheeroplossing, die in staat is netwerkapparaten, routers, switches en hubs te beheren", zegt Paul Walstra, Line Of Business Manager bij Brain Force Software.

Met de SNMP-functie van RoboMon wordt het beheren van hard- en software door de gehele onderneming sterk vereenvoudigd. RoboMon is niet afhankelijk van een centrale server en kent niet één enkel point of failure. Daardoor is het beter schaalbaar en leidt het tot minder overhead op het netwerk.

De nieuwe functie past naadloos in de rule-based architectuur van RoboMon, die IT-afdelingen de mogelijkheid biedt de oplossing snel en makkelijk op maat te maken. Daarbij hoeft geen enkele code geschreven te worden. Bedrijven hoeven alleen de SNMP-gegevens in RoboMon op te nemen. RoboMon zal daarna problemen identificeren, de data opnemen en vervolgens een waarschuwing afgeven aan de systeembeheerder of - bij SNMP-ondersteunde apparaten of diensten - zelf corrigerend optreden. De SNMP-ondersteuning is zonder meerkosten standaard onderdeel van alle nieuwe versies van RoboMon.

www.brainforce.com

Voor meer informatie:

BRAIN FORCE SOFTWARE Lammers van Toorenburg PR Paul Walstra Caroline de Zoeten Tel.: 020 312 0518 Tel.: 030 656 5070 email: (Paul.Walstra@brainforce.com) email: (caroline@lvtpr.nl)