Studiedag: Uw weg naar politieke invloed

Datum nieuwsfeit: 22-04-1999
Europa van Morgen

22-04-99
Studiedag UW WEG NAAR POLITIEKE INVLOED IN DEN HAAG EN BRUSSEL De zorg bij de initiatiefnemers over de complexiteit van de besluitvorming groeit. Het zoeken naar draagvlak vraagt creativiteit van politiek, overheid en bedrijfsleven. Samenwerking is de sleutel voor het vinden van kwalitatief hoogwaardige oplossingen. Interactieve besluitvorming volgens het poldermodel is een succesformule gebleken. Maar deze formule stelt hoge eisen aan de strategische kennis van de spelers. Het beïnvloeden van wet- en regelgeving, verwerven van overheidssubsidies en
-opdrachten vraagt een adequate diagnose. De koele analyse zal terrein winnen. In de ochtend staat praktijkinformatie centraal, in de middag komen in vier workshops concrete ‘cases’ in beeld. Als schakel tussen beide onderdelen wordt aandacht besteed aan de publieke opinie en de relatie tussen ambtenaar en lobbyist.

Discussieleider: Mr drs F. Bolkenstein, Tweede-Kamerlid voor de VVD
Plaats: Hotel Huis ter Duin, Noordwijk
Organisatie: Adviesbureau voor Public Affairs, Communicatie & Educatie samen met EVO
Kosten: fl. 895,-