Progress volgens Dataquest koploper embedded databasemarkt

Datum nieuwsfeit: 23-04-1999

email: (mirjam.jonker@svdt.nl)

Progress Software volgens Dataquest opnieuw koploper op embe

Datum: 22 april 99

Progress Software volgens Dataquest opnieuw koploper op embedded databasemarkt

Progress Software neemt volgens Gartner Group voorsprong op Oracle, Sybase en alle andere concurrenten

Capelle a/d IJssel, 22 april 1999  Progress Software maakt bekend dat de onderneming voor het tweede jaar op rij door Dataquest is aangewezen als marktleider op de embedded databasemarkt. Volgens het rapport Embedded Database Vendors Focus on Mobile Devices, dat in maart van dit jaar is gepubliceerd, heeft Progress een aandeel van 19 procent van de wereldmarkt, die een totale waarde heeft van $ 400 miljoen. De totale markt voor embedded databases is in 1998 met 19 procent gegroeid.

Het onderzoek van Dataquest, een divisie van de Gartner Group, bevat een vergelijking van databasebeheerproducten die in applicaties en tools zijn ingebed en voornamelijk via Value Added Resellers (VARs) op de markt worden gebracht. Tijdens de Dataquest Predicts Conference in San Diego in 1999 zei analiste Carolyn DiCenzo dat Progress Software, de marktleider op het gebied van embedded databases, al snel met een voor VARs aantrekkelijk productaanbod kwam dat bestond uit een complete ontwikkelomgeving en efficiknte procedures.

Volgens DiCenzo vertoonde de markt voor embedded databases in 1998 voor het eerst in drie jaar een aanzienlijke groei van 19 procent. De technologie heeft ingang gevonden bij een groot aantal kleine tot middelgrote bedrijven en in branchespecifieke verticale toepassingen. Al met al zal deze acceptatie leiden tot nieuwe mogelijkheden voor leveranciers van embedded databases. Dataquest schat dat de markt voor embedded databases in de komende vijf jaar jaarlijks met gemiddeld meer dan 12 procent zal groeien.

Progress Software weet haar leiderspositie steeds verder uit te bouwen dankzij de eenvoud waarmee toepassingen kunnen worden gebouwd, geonstalleerd en onderhouden op het RDBMS van Progress. De toepassingen zijn uiterst schaalbaar en bieden ondernemingen de laagste total costs of ownership, aldus Clark French, directeur en general manager van productdivisie Database van Progress Software.

Progress RDBMS
Met Progress RDBMS kunnen ondernemingen in kort tijdsbestek krachtige applicaties ontwikkelen voor de meest uiteenlopende netwerkomgevingen, waaronder host/terminal- en client/server-omgevingen en Internet. Het RDBMS van Progress een veelzijdige tool voor de schaalbare opslag van SQL- en 4GL-toepassingsgegevens, en is door meer dan 2000 onafhankelijke softwareproducenten geontegreerd in meer dan 5000 multi-tier client/server- en Web-bedrijfstoepassingen.Tijdens recente benchmarktests (ATM-benchmark) bereikte het RDBMS van Progress 125.000 transacties per minuut bij ruim 5000 gelijktijdige gebruikers.

Standaardisatie, performance en schaalbaarheid
Teneinde de betrouwbaarheid en beschikbaarheid van de server te verbeteren, wordt de continue werkingvan het RDBMS gewaarborgd door eneerzijds on line reorganisatie van tabellen en index en anderzijds functiona+liteit voor het opsporen en verhelpen van problemen. Met deze verbetering is het RDBMS van Progress berekend op duizenden on line gebruikers, zal het storingsvrij werken in volcontinubedrijven en toch de laagste total costs of ownership blijven bieden.

De nieuwste versie, Progress RDBMS versie 9, is voorzien van een nieuwe, geoptimaliseerde SQL-92-engine die een zeer krachtige query-engine biedt voor op SQL gebaseerde toepassingen, rapportageoplossingen en business intelligence-tools van derden. Versie 9 is tevens uitgerust met een geontegreerde virtuele Java-machine ter ondersteuning van in Java geprogrammeerde procedures en triggers, die ontwikkelaars in staat stellen Java-applicatielogica rechtstreeks in de database op te nemen en via ODBC of JDBC te benaderen met behulp van de SQL-92-engine.

Progress Software
Progress Software Corporation (Nasdaq: PRGS) is leverancier van softwareproducten en -diensten, waarmee bedrijfsoplossingen kunnen worden ontwikkeld, geomplementeerd en beheerd voor alle computer- en netwerkomgevingen (development, deployment en management). De producten worden gebruikt door ruim 60% van de Fortune 100-bedrijven en omvatten onder meer applicatieservers, databases, ontwikkeltools en beheerproducten voor Internet/Web-extranet- en intranet-applicaties.

De klanten van Progress zijn actief in 100 landen, worden wereldwijd ondersteund door 1200 Progress-medewerkers en implementeren jaarlijks voor meer dan $1,5 miljard aan applicaties, gebaseerd op Progress Software en ontwikkeld door meer dan 2000 onafhankelijke softwareleveranciers. Voor meer informatie kunt u terecht op de volgende website: www.progress.com.

Meer informatie:
Progress Software BRODEUR Schoep & Van der Toorn
Reni Hermes Mirjam Jonker
Telefoon: 010 235 11 11 Telefoon: 020 487 40 00
Email: (rhe@capelle.progress.com) Email: (mjonker@svdt.nl)

Organisatie: Progress Software en BRODEUR Schoep & Van der Toorn

adres: Overshiestraat 55