Politiebericht Den Bosch

Vrijdag 23 April

TWEE DRUGDEALERS EN ZES GEBRUIKERS AANGEHOUDEN TIJDENS DRUGSACTIE IN WIJK

BOSCHVELD ( 's-Hertogenbosch)

Gisterenavond heeft de politie bij een drugsactie in de wijk Boschveld in 's-Hertogenbosch twee harddrugdealers en een zestal gebruikers aangehouden. De actie werd gehouden naar aanleiding van klachten vanuit de wijk Boschveld met betrekking tot drugsoverlast. In de omgeving van de Copernicuslaan en Samuel Morsestraat zijn in de vooravond een viertal gebruikers in de leeftijd van 33 t/m 39 jaar aangehouden. Uit onderzoek die avond bleek dat de dealers werkten vanuit een pand aan de Van Leeuwenhoekstraat . In overleg met de officier van justitie werd in de betreffende woning huiszoeking verricht. Een 35-jarige Amsterdammer en een 37-jarige Rotterdammer werden in de woning aangehouden als verdacht van dealactiviteiten. Zij bleken een aantal bolletjes heroïne, cocaïne en 40 gram hasj in hun bezit te hebben. Behalve de dealers werden in de woning nog twee gebruikers aangetroffen. Allen zijn aangehouden en ingesloten. De gebruikers waren nog in het bezit van de aan hen verkochte harddrugs. De verdovende middelen zijn inbeslag-genomen. Bij de actie werden vijftien politiemensen ingezet.

VIJFENVIJFTIG MISDRIJVEN OPGELOST ('s-Hertogenbosch)

Op 28 februari 1999 werden twee 16-jarige en één 15-jarige jongen Bosschenaar aangehouden wegens hun betrokkenheid bij een gewapende overval in Hintham. Inmiddels heeft de recherche naast deze drie jongens de afgelopen weken nog een negental Bossche verdachten variërend in leeftijd van 12 tot 18 jaar aangehouden en verhoord. De verdachten opereerden in wisselende groepjes en blijken verantwoor-delijk te zijn voor een vijlenvijftigtal misdrijven gepleegd in Den Bosch-Oost , Hintham en directe omgeving. Tot op heden zijn opgelost Gewapende overvallen 4 stuks Berovingen met geweld 5 stuks Mishandeling 1 stuks Openlijke Geweldpleging 8 stuks Overige diefstallen 5 stuks Inbraak woning 7 stuks Auto-inbraak 25 stuks De jongeren veroorzaakten met hun daden veel onrust onder met name oudere mensen. Het op 28 februari aangehouden drietal zit nog steeds in hechtenis. De overige verdachten zijn in afwachting van het voorkomen van hun rechtzaak voorlopig in vrijheid gesteld. Er werken nog zes rechercheurs aan de zaak.

BROEKENDIEF AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

Donderdagmiddag is in een kledingzaak aan de Lokerenpassage in 's-Hertogenbosch een 33-jarige Bosschenaar aangehouden als verdacht van diefstal van broeken. De politie kreeg een melding dat er een man in de winkel was die eerder die middag een paar broeken gestolen zou hebben. Terplaatse is de verdachte aangehouden. Hij gedroeg zich zeer lastig en moest geboeid worden afgevoerd. De verdachte is ingesloten.

ALCOHOLGEBRUIKER VEROORZAAKT AANRIJDING (Vlijmen)

Donderdagmiddag heeft een 26-jarige Vlijmenaar op de Akker in Vlijmen onder invloed van alcohol een aanrijding veroorzaakt. De man reed met zijn auto achterop een afslaande auto van een 40-jarige plaatsgenoot. De politie constateerde dat de man gedronken had en hield hem aan. Beide voertuigen liepen blikschade op. Proces-verbaal is opgemaakt.

DRONKEN AUTOMOBILIST VERZET ZICH ( 's-Hertogenbosch)

Van donderdag op vrijdag is op de Maaspoortweg in 's-Hertogenbosch een 31-jarige Bosschenaar aangehouden voor het rijden onder invloed. Surveillerende agenten zagen de man met hoge snelheid rijden en lieten de man stoppen. De man weigerde mee te gaan naar het bureau en werd daarop in de boeien geslagen. Op het bureau probeerde de man een politieman aan te vallen. De verdachte kreeg een rijverbod van negen uur. Proces-verbaal is opgemaakt.

ONDER INVLOED ('s-Hertogenbosch)

Van donderdag op vrijdag is op de Pettelaarseweg in 's-Hertogenbosch een 48-jarige automobilist uit Maliskamp betrapt op het rijden onder invloed. Omdat het niet de eerste maal was dat de man met een borrel op achter het stuur werd betrapt, is zijn rijbewijs ingevorderd. Proces-verbaal wordt opgemaakt.

DIEFSTAL AUTO ('s-Hertogenbosch)

Van donderdag op vrijdag is vanaf de Parade in 's-Hertogenbosch een zwarte VW Golf met het kenteken TZ-DB-74 ontvreemd.

KLUIS ONTVREEMD (Elshout)

Van donderdag op vrijdag is ingebroken in een bedrijfspand aan de Kapelstraat in Elshout. De eigenaar werd wakker van zijn blaffende hond en het alarm dat afging in zijn bedrijf. Hij hoorde nog een auto met gierende banden wegrijden. Hij zag dat een ruit van het pand was vernield. Uit een kantoorruimte is een kluis met o.a. een geldbedrag weggenomen.

AUTOTEFOONAPPARATUUR ONTVREEMD (Drunen)

Van donderdag op vrijdag is ingebroken in een bedrijfspand aan de Thomas Edisonweg in Drunen. Toegang is verkregen door het forceren van een deur. Uit het bedrijf is o.a. autotelefoonapparatuur ontvreemd.

LUIFEL TANKSTATION KAPOTGEREDEN ('s-Hertogenbosch)

Van donderdag op vrijdag is de luifel van een benzinestation aan de Rietveldenweg in 's-Hertogenbosch vernield. Gezien de sporen is vermoedelijk een vrachtwagen tegen de 3.50 meter hoge luifel aangereden. De dader is er vandoor gegaan zonder zich te melden. Er ontstond aanzienlijke schade.

WINKELLDIEVEN SLAAN EN BEDREIGEN WINKELBEDIENDE ('s-Hertogenbosch)

Donderdagavond zijn een 16-jarige Bosschenaar en twee zusters (16 en 17 jaar) uit Oss bij een winkel aan de Orthenstraat in 's-Hertogenbosch betrapt op diefstal van een truitje. De 16-jarige Bosschenaar sloeg en bedreigde een werknemer van de zaak. De politie nam het drietal van de werknemers over. Zij zijn voor nader onderzoek ingesloten op het politiebureau.