Gemeente-ambtenaren blijven actie voeren

ABVAKABO FNV

GEMEENTE-AMBTENAREN BLIJVEN ACTIE VOEREN

Zoetermeer, 23 april 1999

Volgende week gaan ABVAKABO FNV/NOVON, CFO CNV-bond en CMHF verder met de acties in de regio. Er zijn stakingen, werkonderbrekingen en manifestaties. De regio's Zuid-Holland, Flevoland en Oost-Nederland zijn de komende week volop in actie.

Rotterdam, Dordrecht en omgeving

Het openbaar vervoer in Rotterdam en Dordrecht staakt op 27 april de gehele dag. Er rijden en varen dus geen bussen, trams, metro's en veren. Van 26 april tot en met 29 april werken de brandweerkorpsen van Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen en Rozenburg volgens de zondagsdienst. De brandweer van Capelle aan de IJssel werkt van 27 april tot en met 29 april volgens de zondagsdienst.

Van 26 april tot en met 28 april is er een staking bij de kleine zaal van de Rotterdamse Schouwburg. Op 27 april wordt ook bij de grote zaal gestaakt. De voorstellingen gaan niet door. Dat geldt ook voor theater Zuidplein, daar wordt op 28 april gestaakt.

Alle diensten van de gemeente Dordrecht houden op 27 april van 10.00 uur tot 14.00 uur een werkonderbreking.

Diverse onderdelen van de dienst gemeentewerken van Rotterdam staken op 28 april. Op deze dag heeft de dienst Recreatie Rotterdam van 10.30 uur tot 14.30 uur een werkonderbreking. Spijkenisse houdt van 11.00 uur tot 13.00 uur een werkonderbreking.

In Vlaardingen en Schiedam staken op 29 april alle afdelingen. De brandweer draait op die dag een zondagsdienst. De gemeente Gouda houdt op deze dag tussen 11.30 uur en 14.00 uur een werkonderbreking.

In Rotterdam worden op 29 april in het zwembad Schuttersveld tussen
8.30 uur en 12.00 uur geen kaartjes verkocht: gratis zwemmen.

Den Haag en omgeving

In de gemeente Den Haag is op 29 april een demonstratieve bijeenkomst. Er is een werkonderbreking van 11.00 uur tot 13.00 uur.

De gemeente Rijswijk houdt op 26 april een werkonderbreking van 11.30 uur tot 13.00 uur. Op 28 april is er tussen 11.30 en 13.00 uur een werkonderbreking bij de gemeenten Zoetermeer en Alphen aan de Rijn.

Utrecht, Flevoland en Oost-Nederland

De dienst Reiniging en Havenbedrijf van Utrecht houdt tussen 7.30 uur en 9.00 uur een werkonderbreking.

In Flevoland wordt volgende week een estafette-actie gevoerd. Op 26 april is er in de gemeente Almere van 11.00 uur tot 13.00 uur een werkonderbreking. Op 27 april is er van 10.00 uur tot 12.00 uur een werkonderbreking in de gemeente Noordoostpolder. Op 28 april is Dronten aan de beurt. Daar is tussen 9.00 uur en 10.00 uur een werkonderbreking.

Op 27 april is er van 12.00 uur tot 13.00 uur een demonstratieve bijeenkomst voor het stadhuis van Arnhem.