Cursus: Stromingen binnen de Islam

Datum nieuwsfeit: 24-04-1999

CURSUS: FILOSOFISCHE, RELIGIEUZE EN MYSTIEKE STROMINGEN BINNEN DE ISLAM

De Stichting Filosofie Oost - West verzorgt in 1999 drie collegedagen over de filosofische, religieuze en mystieke stromingen binnen de Islam.

Zaterdag 24 april

* Islamitische filosofie en religie: Islamitische Filosofie in de Middeleeuwen: de Arabische Plato en Aristoteles, Mevrouw Dr. R. Smidt van Gelder - Fontaine

Zaterdag 29 mei

* Islamitische filosofie en religie: Filosofische, theologische en mystieke stromingen in de hedendaagse soennitische Islam en hun verspreiding in Europa, Dr. G.A. Wieggers

Zaterdag 09 oktober

* Spiritualiteit en maatschappelijke betrokkenheid: Barmhartigheid weerspiegeld, Mevrouw S.M. Abdus Sattar

ALGEMENE GEGEVENS:

1 FOW is een landelijke organisatie: de Stichting Filosofie Oost-West wil bijdragen aan de ontwikkeling van mondiaal denken op basis van begrip en respect en niet op basis van politieke macht en economisch gewin. Zij streeft ernaar dat de verschillen in denken samen komen tot een dialoog. De Stichting is levensbeschouwelijk neutraal.

2 Op negen zaterdagen per jaar verzorgen - parallel aan elkaar - vier docenten elk vier uur colleges over een vastgelegd onderwerp.

3 De overige cursusdata voor 1999 zijn: 24 april, 29 mei, 11 september, 9 oktober, 13 november en 11 december.

4 Alle cursusdagen worden gehouden in: het Vergader- en Zalencentrum "Vredenburg 19", Vredenburg 19 in Utrecht; van 10.00 tot 16.30 uur; toegang ƒ
50,- per dag aan de zalen te voldoen.

5 Voor inlichtingen over de activiteiten:
Hans Bosse telefoon 040 211 33 44
Jacob Boszhard telefoon 020 482 15 33

6 Folder en inschrijven bij het secretariaat van Filosofie Oost-West: Helleberg 4, 5508 BL Veldhoven.