HP N-klasse servers: business intelligence over Internet

Datum nieuwsfeit: 25-04-1999
Hewlett-Packard persbericht

HP N-KLASSE SERVERS: BUSINESS INTELLIGENCE OVER INTERNET

HP 9000 N-klasse Enterprise Servers bieden een economisch geprijsde uitkomst voor web-enabled datawarehousing, ERP en Extended Supply Chain Management.

Amstelveen, 16 april 1999 - Met de introductie vandaag van de HP 9000 N-klasse Enterprise Servers biedt Hewlett-Packard geheel nieuwe mogelijkheden op het gebied van Business Intelligence over Internet.

De nieuwe servers zijn bij uitstek geschikt voor Enterprise Resource Planning (ERP), Extended Supply Chain Management (ESCM), sales force automation en datawarehousing. Dankzij de hoge verwerkingscapaciteit en beveiligingsfaciliteiten van de servers kan bedrijfskritische informatie simultaan door vele gebruikers over Internet en intranetten in real time worden geraadpleegd en geactualiseerd.

HP is met meer dan 11.000 geïnstalleerde ERP-systemen internationaal marktleider op dat gebied. Op basis van deze ervaring is de N-klasse Enterprise Server ontwikkeld als 'hart' voor oplossingen voor Business Intelligence. Daarvoor wordt onder andere gebruik-gemaakt van de systemen voor datawarehousing en Decision Support van SAS, de supply chain business intelligence van MicroStrategy en de ERP-oplossingen van SAP. De toegang tot de informatie wordt met behulp van HP secure Web en HP WebQoS via een standaard Web-browser verkregen.

Business Intelligence
Business Intelligence is gebaseerd op de analyse van informatie in een database die zich voortdurend uitbreidt met actuele feiten. De HP 9000 N-klasse Enterprise Server biedt hiervoor voldoende capaciteit en bandbreedte. Zo mogelijk nog belangrijker zijn de betrouwbaarheid, beschikbaarheid en beheerbaarheid van de nieuwe systemen, ook als de contacten reiken tot buiten de 'firewalls' van de eigen organisatie.

Als de Supply Chain zich uitstrekt over toeleveranciers, productiepartners, klanten en andere externe partijen, stijgt de onzekerheid over de benodigde systeemcapaciteit om alle opvragingen te verwerken. Met HP WebQoS kunnen de beschikbare systeemcomponenten voor de actuele belasting worden geoptimaliseerd terwijl de schaalbaarheid van de systemen het toelaat nieuwe capaciteit toe te voegen zonder de bestaande faciliteiten aan te tasten.
De HP 9000 N-klasse servers zijn de eerste computersystemen die zonder externe maatregelen kunnen worden opgewaardeerd naar toekomstige PA-RISC en IA-64 processors.

Hewlett-Packard heeft al meer dan vijftig jaar ervaring in het ontwikkelen van 'best practices' om de producten van uiteenlopende, toonaangevende partijen te integreren. De daaruit voortgekomen oplossingen vinden toepassing in internationaal opererende ondernemingen in verticale markten, zoals de automotive-industrie, elektronica-industrie, de gezondheidszorg en detailhandelsketens. De complete oplossingen reduceren de ontwikkelings- en implementatiekosten die traditioneel zijn verbonden aan Total Supply Chain Management systemen, aanzienlijk.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk