IBM en RealNetworks samen in muziekdistributie via Internet

IBM informatie in Nederland

Services

Veilige muziekdistributie via het Internet

IBM en RealNetworks hebben op 12 april aangekondigd te gaan samenwerken aan een applicatie voor het veilig distribueren van muziek via het Internet.

IBM en RealNetworks willen de client-technologie en coderingstools van RealNetworks integreren in het IBM Electronic Music Management System (EMMS). Dit systeem maakt het veilig ontvangen en versturen mogelijk van allerlei vormen van data, inclusief muziek. Dit voorjaar zullen verschillende platenmaatschappijen EMMS in de markt uitproberen. EMMS is ontwikkeld om ook de muziekmarkt te laten profiteren van de vooruitgang in de technologie.

De integratie van de tools van RealNetworks toont aan dat IBM het systeem voortdurend wil verbeteren en daartoe graag samenwerkt met toonaangevende technologische partners. IBM en RealNetworks werken aan de ontwikkeling van betrouwbare applicaties voor de digitale muziekmarkt die aansluiten op de doelstellingen van het Secure Digital Music Initiative (SDMI). SDMI wil muziek- en technologie-organisaties nader tot elkaar brengen zodat ze standaarden kunnen ontwikkelen voor het veilig uitwisselen van digitale muziek.

Meer informatie:
Secure Digital Music Initiative