Baan-on-Board gebaseerd op Compaq ProLiant systemen

Datum nieuwsfeit: 26-04-1999
Baan's nieuwe ERP-concept geschikt voor snelle, eenvoudige implementatie in middelgrote ondernemingen

Baan-on-Board gebaseerd op Compaq ProLiant systemen

Gouda, 26 april 1999 - Baan-on-Board is een Enterprise Resource Planning (ERP)-concept van Baan Company dat speciaal is ontwikkeld voor middelgrote organisaties. Met Baan-on-Board, gebaseerd op Compaq ProLiant systemen, kunnen implementaties van een ERP-oplossing sneller, eenvoudiger en tegen minder kosten worden uitgevoerd.

Compaq heeft op basis van Baan-specificaties acht ProLiant Intel/Windows NT systeemconfiguraties samengesteld waarbij de systeemprestaties optimaal zijn afgestemd op het gewenste aantal Baan-gebruikers. Dit aantal kan variëren van 10 tot en met 390 gebruikers maximaal. Compaq levert deze systemen via Baan partners, volledig geïntegreerd en voorgeïnstalleerd met Baan ERP IV, Microsoft NT Server en SQL Server. Baan-gebruikers zijn met deze Compaq/Baan combinatie verzekerd van een hoogwaardige ERP-oplossing voor een betaalbare prijs.

De ERP-oplossingen van Baan bestaan uit branchespecifieke bedrijfsmodellen, voorbeeldgegevens en trainingsmaterialen, die een snelle en eenvoudige implementatie van Baan ERP-software mogelijk maken bij middelgrote organisaties.
Het voordeel van deze branchespecifieke oplossingen is, dat middelgrote ondernemingen gebruik kunnen maken van ervaringen bij vergelijkbare organisaties, waardoor het gebruiksgemak toeneemt en de implementatie minder risico's oplevert. Organisaties kunnen hierdoor tijd besparen tijdens en na de implementatie en hun investering snel terugverdienen.

Baan-on-Board is geschikt voor middelgrote ondernemingen in de machinebouw, metaalproductie, groothandel, semi-proces, elektronica, meubelproductie, rubber- en plasticproductie, en in de auto-onderdelenbranche. Deze oplossingen zijn beschikbaar voor de Europese markt via de partnerkanalen van Baan Company. Aanvullende oplossingen voor de papier- en staal industrie komen naar verwachting in mei 1999 op de markt.

Over Baan
Baan Company, opgericht in 1978, is een wereldwijd opererend softwarebedrijf met een veelomvattend portfolio van bedrijfsbrede, zakelijke software. Baan's pakketten met geavanceerde, componentgebaseerde applicaties voor bedrijfsbrede automatisering worden gebruikt door ongeveer 12.000 klanten wereldwijd. De producten van Baan reduceren complexiteit en optimaliseren essentiële bedrijfsprocessen, zijn snel te implementeren en te gebruiken, zijn flexibel aan te passen als er veranderingen in de markt optreden en vereenvoudigen het informatiebeheer binnen de gehele waardeketen. De aandelen Baan staan genoteerd aan de NASDAQ Stock Market onder BAANF en op vinden op .
Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is wereldwijd leverancier van informatietechnologie. Compaq is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld en marktleider op het gebied van de productie en verkoop van personal computers. Compaq ontwikkelt en levert een breed scala aan hardware- en softwareoplossingen inclusief services voor consumenten tot en met high-end enterprise computing omgevingen. Zo biedt het bedrijf fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, netwerk- en communicatieproducten, serversystemen, workstations, zakelijke desktop- en notebookproducten en consumenten pc's. Het bedrijf is toonaangevend op het gebied van milieuvriendelijke programma's en bedrijfsvoering. Compaq-producten worden verkocht in meer dan 100 landen via een wereldwijd netwerk van Compaq Business Partners. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.

Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op www.compaq.nl.

- Einde persbericht -
Achtergrondinformatie: Compaq Computer B.V., Judy van Kamperdijk 0182 - 565910 of 06 - 53755093 of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel 023 - 5628208