Politiebericht Schiedam

Datum nieuwsfeit: 26-04-1999

26 april 1999

Man beschoten
SCHIEDAM -- Een 17-jarige Schiedammer is vrijdagmiddag rond half vier op de Zoomweg beschoten door een nog onbekende man. De man fietste eerder die middag, tussen een en twee uur, over het talud aan de Zoomweg, toen hij werd aangesproken door een hem onbekende man. Omdat de man begon te schelden is de Schiedammer doorgefietst. Toen hij ruim anderhalf uur later weer over het talud fietste, schoot de onbekende man hem, met vermoedelijk een luchtbuks, in zijn hand. Een tweede schot miste de Schiedammer, het derde schot kwam in het fietszadel van de man terecht. De politie van het district Schiedam stelt een nader onderzoek in.

Automobilist rijdt op man in
SCHIEDAM -- Vrijdagmiddag omstreeks kwart over vier werd een 50-jarige Schiedammer op de Singel aangereden door een nog onbekende man. De man stond op de rijbaan te praten, toen vanuit de richting van de Korte Singelstraat een automobilist kwam aanrijden, die toeterde omdat hij wilde passeren. De man zei tegen de bestuurder dat het een eenrichtingsstraat was en bleef op de rijbaan staan. Hierop reed de automobilist tegen de man en 'schepte' hem. De bestuurder gaf vervolgens gas en ging even later vol in de remmen, waardoor de man gelanceerd werd en op straat terechtkwam. Vervolgens ging de automobilist er vandoor. De politie van het district Schiedam stelt een nader onderzoek in.

Hennepkwekerij ontmanteld
SCHIEDAM -- Naar aanleiding van klachten over waterlekkage stelden politiemensen van het district Schiedam samen met mensen van een woningbouwvereniging zaterdagmiddag omstreeks half vier een onderzoek in een woning aan de Parkweg in.
In een slaapkamer bevond zich een hennepkwekerij, die werd ontmanteld. Alle goederen werden in beslag genomen. De politie stelt een nader onderzoek naar de bewoner van het pand in.