Willem II start jeugdcampagne

TCC REPUTATIONS

WILLEM II START JEUGDCAMPAGNE

WILLEM II START JEUGDCAMPAGNE

Tilburg, 25 april 1999. Willem II beschikt met de Kids Side over een uniek jeugdproject. Met als doel het stadion een kindvriendelijk en veilig karakter te geven. Via de Kids Side beschikt de jeugd over een eigen vak, tal van activiteiten en zelfs een heus eigen bestuur. Onder leiding van de jongste voetbalvoorzitter van Nederland, Stephanie van Gulik (11), vormen Wilfred de Rooy (10), Claire van Elsäcker (8) en Johan Swanen (11) de talentvolle voorhoede van de Kids Side.

'Om aan de top te blijven heeft Willem II baat bij de instroom van jeugdig talent, zowel op de tribune als op bestuurlijk niveau', aldus Alex de Coninck, directeur Commerciële Zaken. En met die instroom komt het wel goed. Getuige de vele activiteiten die de Kids Side organiseert. Zo worden de kinderen geschminkt voor de wedstrijd en krijgen ze een eigen vak, namelijk vak K. Ook kunnen ze rekenen op een spreekbeurtpakket, een vrolijke krant en worden er spelmiddagen onder leiding van Co Adriaanse en de spelers georganiseerd. Al met al een breed scala van activiteiten rondom het stadion om de kinderen nog meer bij het voetbal en Willem II te betrekken. De Coninck: ' Samen met het jeugdbestuur gaan we allerlei leuke dingen organiseren waar de kinderen baat en plezier bij hebben. Het is overigens uniek in de Nederlandse voetbalwereld dat een jeugdbestuur ook nog eens verregaande bevoegdheden heeft.'

Hoofdtrainer Co Adriaanse heeft voor aanvang van de wedstrijd Willem II-AJAX, het startschot gegeven voor de jeugdcampagne. 'We hopen natuurlijk op een groot enthousiasme bij de spelersgroep. Het is immers de bedoeling dat het stadion in het vervolg wordt opgefleurd door ÄÄn grote rood-wit-blauwe kindermassa. Aangevoerd door een duidelijk herkenbare mascotte zorgt de Kids Side dan ook voor een unieke sfeer op de tribune. En daar profiteert iedereen van. Met recht kunnen we dan ook spreken van een ambassadeursfunctie voor de Kids Side. Een ware promotie van het voetbal voor en door kinderen. Willem II is ervan overtuigd met de Kids Side een voortrekkersrol te vervullen in de Nederlandse voetbalwereld. We leggen met deze jeugdcampagne het fundament voor een veilig voetbalproduct nu en in de toekomst.'

Op deze manier hoopt Willem II dat het voor nog meer mensen gezellig wordt in het stadion. En niet te vergeten veilig. Voor zowel de ouders als de kinderen. Want de kinderen van de Kids Side zijn de grootste fans van Willem II. Het voltallige jeugdbestuur in koor: 'En reken maar dat we onze stem laten horen!.'

-einde-