Services van ICL op Internetworking Event

Datum nieuwsfeit: 27-04-1999

SERVICES VAN ICL OP HET INTERNETWORKING EVENT

Maarssen-Tijdens het Internetworking Event in de Amsterdamse RAI wordt gehouden demonstreert ICL Nederland op stand D 1002 een aantal interessante nieuwe IT-producten en -diensten. Opvallend is het high available en schaalbare messaging/e-mail systeem, de eerste implementatie van Exchange voor grote populaties gebruikers. Het gaat hier om een combinatie van geavanceerde hardwaretechnologie, Windows NT en Microsoft Exchange software waardoor organisatiebreed 500 tot 50.000 Exchange gebruikers tegelijk worden ondersteund. Op het Internetworking Event toont ICL dit Enterprise Exchange systeem voor het eerst breed aan het Nederlandse publiek. Het ontwerp resulteert uit de

strategische alliantie met Microsoft voor het ontwikkelen van een nieuwe lichting IT-oplossingen.

Op het gebied van electronic business brengt ICL de eerste implementatie van de SET-standaard voor veilig betalen via Internet. Recent heeft het dit geinstalleerd op de website voor multimedia producten (van CD-ROM tot spelcomputyer) www.bartsmit.nl. SET is state-of-the-art technologie en eenvoudig te implementeren, vergelijkbaar met een component van de MS Site Server Commerce Edition software waarmee ICL de Bart Smit site bouwde. De implementatiekosten zijn gering, terwijl ook de SET-faciliteiten zelf niet meer dan een paar duizend gulden kosten. Veilig betalen via Internet ligt daarmee binnen bereik van iedere organisatie. Op de stand D 1002 introduceert een bekende reisorganisator samen met ICL een ook nieuwe eBusiness website voor het reserveren van vakantiereizen.

Een concept voor IT-service management, InfraCare, dat op basis van meedogenloze standaardisatie zorgt voor terugdringing van IT-kosten en goede beheersing van informatie-infrastructuren komt ook tijdens het Internetworking Event uitgebreid aan de orde. ICL kan vaste prijzen, duidelijkheid, eenvoud en uniforme uitvoering bieden door zaken effici?nt en effectief te organiseren in wat het de Service Factory noemt. De processen in de Service Factory zijn gebaseerd op ITIL en pragmatisch, klantgericht opgezet. De onderdelen van de nieuwe ICL-methodologie zijn o.a. procurement, eindgebruikerstraining,

standaardmigraties, dagelijks operationeel beheer, softwaredistributie en
-beheer, service management en Helpdesk services. Deze onderdelen worden opgebouwd tot een, ook qua kosten, beheersbaar geheel.

Als voorbeeld van customer focused systemen waarop het zich meer en meer richt, toont ICL het nieuwe Corema Express, een applicatie voor het ondersteunen van marketingactiviteiten in de retailsector, inclusief loyalty programma's. Met Corema Express kan de retailer zijn klanten gemakkelijk en effici?nt identificeren en segmenteren op basis van o.a. koopgedrag en winstbijdrage. Met zulke Precision Retailing worden betere, goed gefundeerde beslissingen rond merchandising en promotionele activiteiten genomen. Corema Express meet ook de effectiviteit van promoties en de return on investment (ROI). Het systeem is het eerste op de markt onder Microsoft SQL Server versie 7.0.

Op de ICL-stand ook een innovatief voorbeeld van InteractiveRetailing, de samen met Electrolux ontwikkelde "ScreenFridge". Deze koel/vriescombinatie is uitgevoerd met een LCD touchscreen en een scanner. ICL, dat vindt dat de consument "altijd, overal, alles " moet kunnen kopen denkt dat de keuken de goede plaats voor electronisch winkelen, omdat daar over de dagelijkse

boodschappen wordt beslist. Met de scanner kunnen de barcodes op de verpakking worden ingelezen en de overige boodschappen kunnen via het scherm worden aangevuld. De boodschappenlijst gaat naar de Internetsite van de supermarkt om te worden klaargemaakt. De consument kan de lijst weer oproepen voor wijzigingen, ook op het werk als daar afspraken voor "werkplekshopping" met een retailer bestaan.

Noot voor redacties