Ericsson zoekt prominentere aanwezigheid in regio Amsterdam

- P E R S B E R I C H T -

Rijen, 23 april 1999

Ericsson zoekt prominentere aanwezigheid in regio Amsterdam

De directie van Ericsson in Nederland overweegt om in de regio Amsterdam een gezamenlijke representatieve vestiging te realiseren. De overweging om in de hoofdstad uit te breiden vindt de directie passend bij de positie die Ericsson inneemt als marktleider in de telecommunicatiemarkt.

Vestiging in Amsterdam past bovendien in de ontwikkeling dat de werkzaamheden van Ericsson in Nederland steeds vaker internationaal van karakter zijn. Opdrachtgevers opereren in toenemende mate internationaal, terwijl ook in Ericsson-verband steeds vaker multi-nationale projecten worden opgezet en uitgevoerd zoals bijvoorbeeld rond UMTS, de nieuwe wereldstandaard voor mobiele telefonie.

De directie van Ericsson is zich er tevens van bewust dat de regio Amsterdam binnen Nederland een steeds sterkere positie inneemt binnen de Informatie - en Telecommunicatie-industrie. Een reden temeer dus voor Ericsson om ook in Amsterdam prominent aanwezig te zijn.

Ericsson beschikt reeds over een kleine vestiging in Amsterdam. De eerder voorgenomen sluiting van deze vestiging en de verhuizing van de medewerkers naar Enschede zal niet worden doorgezet.

Ericsson is de leider in de New Telecoms World, met innovatieve communicatie-oplossingen die telecom- en datacomtechnologieën combineren met een optimale mobiliteit voor de gebruiker. Met meer dan 100.000 medewerkers in 140 landen, maakt Ericsson communicatie eenvoudiger voor haar klanten - network operators, service providers, ondernemingen en consumenten - over de hele wereld. Ericsson Nederland is gevestigd in Rijen, Emmen, Enschede en Amsterdam en heeft ongeveer 2.500 medewerkers in dienst die in 1998 een omzet realiseerden van ruim 1,6 miljard gulden.

- (Einde persbericht) -

Nadere informatie voor de pers,

Noot voor redacties