Dutchtone vermindert verborgen belkosten

Datum nieuwsfeit: 27-04-1999

Dutchtone vermindert verborgen belkosten

Dutchtone product voor zakelijke gebruikers

Den Haag, 27 april 1999  Het tarief voor gesprekken via een telefoon op het vaste KPN-net naar een mobiel is NGL 0,77 per minuut. Dutchtones simbox zet voor bedrijven deze gesprekken om naar een mobiel tot mobiel gesprek, zodat het veel lagere tarief van NGL 0,15 of NGL 0,28 per minuut berekend wordt. Deze service van Dutchtone levert forse besparingen op en is al aantrekkelijk voor een bedrijf met twee ` drie mobiele telefoons.

Doordat een gesprek vanuit kantoor naar een mobiel toestel met behulp van een Simbox niet meer via het vaste netwerk verloopt, gelden de gesprekstarieven voor mobiel naar mobiel. Wanneer via het mobiele netwerk van Dutchtone wordt gebeld geldt het Dutchtone tarief van NGL 0,15 per minuut. Bellen via het mobiele netwerk van andere telecomaanbieders kost NGL 0,28 per minuut.

Jirtme Rimy, Chairman en Chief Executive Officer van Dutchtone: De introductie van de Simbox bevestigt Dutchtones streven om consumenten in de zakelijke markt een volwaardig pakket van diensten voor zowel vaste als mobiele telefonie te leveren.

Het Simbox-concept sluit volledig aan op onze ambities om binnen korte tijd door te groeien naar een full-service provider, zodat bedrijven al hun communicatietoepassingen kunnen optimaliseren en op korte termijn grote kostenbesparingen realiseren, zegt Eric Huygen, Directeur Sales en Marketing bij Dutchtone.

Simbox
De Simbox bevat een simcard en levert Enhanced Full Rate-kwaliteit (EFR), een kwaliteit die te vergelijken is met die van een vaste-netverbinding. Dutchtone installeert de Simbox en verzorgt de aansluiting op iin van de analoge netlijnpoorten van de telefooncentrale. Afhankelijk van het type telefooncentrale moet de programmatuur worden aangepast. Wanneer de centrale niet geschikt is voor Least Cost Routing, kan het nodig zijn dat een klant een aparte prefix moet instellen (bijvoorbeeld een 5 in plaats van een 0 voor een buitenlijn). Op hetzelfde moment kan maximaal iin gesprek via de Simbox worden gevoerd. Wanneer er meerdere vast/mobielgesprekken op hetzelfde moment plaatsvinden, moet het aantal Simboxen worden uitgebreid. Dutchtone heeft op haar internetsite een simpel rekenprogramma waarmee het aantal simboxen kan worden berekend.

Praktijkvoorbeeld
De Simbox is aantrekkelijk voor bedrijven die minimaal 2 ` 3 mobiele telefoons gebruiken en die elke maand tenminste NLG 500,- betalen voor gesprekken vanaf kantoor naar mobiele telefoons. Voor deze ondernemingen is een terugverdientijd van slechts enkele maanden te realiseren. Ter illustratie: Makelaar van Zwol heeft zes medewerkers met een mobiele telefoon van een willekeurige provider. Een gesprek van kantoor naar deze toestellen kost NGL 0,77 per minuut. De maandelijkse kosten voor deze gesprekken zijn nu NGL 900,-. Met een Simbox realiseert dit bedrijf en kostenbesparing van minimaal 60%. Wanneer de medewerkers overgaan op de mobiele telefoons van Dutchtone, wordt de besparing maar liefst 80%. Op die manier bespaart de onderneming maandelijks minimaal NGL 570,- en maximaal NGL 725,-. Uitgaande van de complete kosten voor de Simbox (inclusief installatie en programmering) is de terugverdienperiode drie maanden. In het eerste volledige jaar kan de besparing al oplopen tot NGL 6.500,-.

Prijs en verkrijgbaarheid
De Simbox kost NGL 1.495,- (exclusief BTW, inclusief installatie) en de maandelijkse abonnementskosten bedragen NGL 50,-. Simboxen zijn verkrijgbaar via de accountmanagers van Dutchtone, de Dutchtone-winkels en via de Dutchtone-verkooppunten die telefooncentrales verkopen.

Over Dutchtone
Dutchtonen de nieuwe Nederlandse telecom-operatorheeft op 26 januari 1999 de markt betreden met mobiele-telecommunicatiediensten op basis van de GSM 1800-technologie.
Op dit ogenblik heeft Dutchtone zon 800 medewerkers in dienst. Het hoofdkantoor staat in Den Haag. Tegen het einde van 1999 zal het mobiele netwerk van Dutchtone landelijke dekking hebben en reeds in de loop van het jaar zal Dutchtone ook gecombineerde vaste en mobiele diensten aanbieden.

Voor meer informatie:
Dutchtone
Robbert-Jan Knoppers, PR Manager

Lammers van Toorenburg PR
Charly Lammers van Toorenburg / Armine Egberink
e-mail: (charly@lvtpr.nl)
(armine@lvtpr.nl)

Geachte persrelatie,

hierbij ontvangt u een persbericht van Dutchtone over de Simbox. Bij dit persbericht kunt u tevens illustraties aanvragen. Voor illustraties kunt contact opnemen met Jacob-Jan Esmeijer, telefoon 030 6565 070. U kunt ook mailen (jacob-(jan@lvtpr.nl)).