Visio behaalt goede resultaten in tweede kwartaal 1999

Datum nieuwsfeit: 27-04-1999
Visio behaalt goede resultaten in tweede kwartaal 1999

Londen, 23 april 1999  Visio (NASDAQ: VSIO) heeft in het tweede kwartaal van 1999, dat eindigde op 31 maart 1999, een omzet behaald van $ 51,4 miljoen. Dat is een groei van 28 procent ten opzichte van het tweede kwartaal van het vorige boekjaar, toen de omzet $ 40,1 miljoen bedroeg. De nettowinst bedroeg $ 10,7 miljoen. Dit betekent een stijging van 24 procent in vergelijking met de nettowinst van $ 8,6 miljoen die in dezelfde periode vorig boekjaar werd behaald. De nettowinst per aandeel in het tweede kwartaal was $ 0,34, een stijging van 26 procent ten opzichte van de $ 0,27 per aandeel (exclusief kosten voor de overname van technologie) in het tweede kwartaal van het boekjaar 1998.

In de zes maanden voorafgaand aan 31 maart 1999 behaalde Visio een omzet van $ 99,5 miljoen. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar, toen de omzet $ 77,6 miljoen was, is dit een stijging van 28 procent. De nettowinst in deze periode bedroeg $ 20,7 miljoen of $ 0,66 per aandeel. De nettowinst in dezelfde periode vorig jaar was $ 16,0 miljoen of $ 0,51 per aandeel (exclusief kosten voor de overname van technologie).

Tijdens het tweede kwartaal hebben we de mijlpaal van 3 miljoen Visio-gebruikers bereikt, zegt Jeremy Jaech, President en CEO van Visio Corporation. Deze prestatie is het bewijs dat de Visio-technologie geaccepteerd is als di desktopstandaard voor teken- en diagram-software.

De omzet uit het aantal gebundelde licenties bedroeg in maart 1999 $ 17,5 miljoen, een groei van 99 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. Deze omzet vertegenwoordigde 34 procent van de totale omzet. De omzet uit het distributiekanaal was $ 31,7 miljoen, een stijging van 13 procent in vergelijking met het tweede kwartaal vorig jaar. De internationale omzet in het tweede kwartaal van 1999 bedroeg $ 21,3 miljoen en vertegenwoordigde daarmee 42 procent van de totale omzet.

Jaech: Wij leveren onze producten zoals de klanten dat willen. De verkoop van pakketten aan individuele eindgebruikers via het traditionele distributiekanaal blijft ons belangrijkste kanaal. Deze verkopen realiseren 62 procent van de totale omzet. Maar ook de verkoop van licenties aan afdelingen en complete ondernemingen blijft toenemen.

De internationale activiteiten waren met $ 21,3 miljoen goed voor 42 procent van de totale omzet in het afgelopen kwartaal. De verkoopactiviteiten in Japan vertegenwoordigden met $ 7,9 miljoen 15 procent van de totale omzet.

Over Visio
Visio werd in september 1990 in de VS opgericht om zakelijke grafische software te ontwikkelen en te verkopen. Visios filosofie is het leveren van een unieke technologie voor een grote verscheidenheid van gebruikers in grote organisaties, waardoor zij snel en effectief allerlei zakelijke en technische diagrammen kunnen maken. Het bedrijf kwam in 1992 op de markt met Visio 1.0, een zakelijk teken- en diagrammenpakket. Sinds die tijd heeft Visio aanvullende intelligente tekenproducten op de markt gebracht, waaronder onlangs de gehele 5.0-productlijn, bestaande uit Visio Standard, Visio Professional en Visio Technical. Er zijn sinds de oprichting meer dan
3.000.000 pakketten van de Visio-software verkocht.

Visio International bedient de Europese markt via geselecteerde distributiepartners en biedt service en technische ondersteuning voor haar internationale afnemers. Het bedrijf heeft vestigingen in Groot-Brittannik, Frankrijk en Duitsland. Visios medeoprichters zijn Jeremy Jaech en Dave Walter, twee van de oprichters van Aldus, en Ted Johnson.

Voor meer persinformatie:
Visio International
Jason Reindorp
European Public Relations Manager
E-mail: (JasonRe@visio.com)

Lammers van Toorenburg PR
Caroline de Zoeten / Francine Loos
Tel. +31 (0)30 65 65 070
E-mail: (caroline@lvtpr.nl) / (francine@lvtpr.nl)

Noot voor de lezer
Dit persbericht (inclusief de bovenstaande uitspraken en de referenties naar Visio als desktopplatformstandaard) bevat uitspraken over de toekomst, die gebaseerd zijn op verwachtingen. Hier zijn risicos en onzekerheden mee gemoeid die de feitelijke resultaten van Visio kunnen laten afwijken van de in dit persbericht beschreven toekomstverwachtingen. Er zijn fluctuaties in de prestaties per kwartaal, die afhankelijk zijn van andere producten zoals Microsoft Windows, concurrentie in de markt van teken- en diagrammensoftware, timing en de acceptatie van nieuwe producten door klanten, de manier waarop de organisatie omgaat met groei en integratie van overgenomen technologie, potentikle veranderingen in licenties en marketingmethodes en veranderingen in de algemene economische situatie. Informatie over deze en andere risicos is beschreven in de sectie met de titel Certain Risk Factors That May Impact Future Results of Operations van het Jaarverslag in Form 10-K van het fiscale jaar dat eindigde op 30 september 1997.

# # #

Informatie voor investeerders is te vinden op de Web-site van Visio Corporation: www.visio.com
Link naar Visios Annual Report: www.visio.com/company/investors