Nieuwe versie Rabo Telebankieren voor particulieren

Rabobank Nederland

NIEUWE VERSIE RABO TELEBANKIEREN VOOR PARTICULIEREN
27 april 1999

De Rabobank brengt eind april 1999 een vernieuwd pakket voor Telebankieren uit. Met dit muisgestuurde programma, dat ook geschikt is voor de euro, kan de klant zonder telefoonkosten de opdrachten voorbereiden en de gegevens van de rekening raadplegen. De opdrachten worden verstuurd via internet of Het Net. De vernieuwde versie werkt onder Windows 95, 98 en NT. De huidige 300.000 particuliere Telebankierklanten krijgen informatie over het pakket toegestuurd.

De Rabobank heeft gekozen voor internet, omdat het de wereldstandaard is voor het verzenden van informatie per computer. Daardoor kan de bank snel inspelen op veranderingen in systeemeisen en ontwikkelingen in de markt. Het gebruik van internet neemt wereldwijd zienderogen toe. In Nederland hebben nu al 1,3 miljoen huishoudens een internetaansluiting. Van de klanten die Telebankieren heeft 73% een aansluiting voor internet. Ook klanten die nog geen toegang hebben tot internet kunnen gebruik maken van de nieuwe versie van Rabo Telebankieren. Bij de software voor Telebankieren wordt namelijk ook Het Net -de Nederlandse elektronische snelweg- gratis meegeleverd, dat eenvoudig geïnstalleerd kan worden.

Naast Rabo Telebankieren biedt de Rabobank als enige grootbank al ruim een jaar Rabo Internetbankieren aan. Met deze versie kan de klant online op de internetsite 'www.rabobank.nl' zowel betalen en sparen als ook beleggen.

De Rabobank heeft een aantal maatregelen getroffen om de betalingen via internet en Het Net te beveiligen. Voor de verzending van de gegevens heeft de klant de digipass met PINcode nodig. Om er zeker van te zijn dat de klant met de Rabobank communiceert, zijn er aanwijzingen op de pagina aangebracht voor controle van het juiste adres op de adresbalk.

Rabobankorganisatie Rabobank Nederland Externe Communicatie Telefoon (030) 216 2822/216 2460 Telefax (030) 216
1916