Samenwerking Cisco Systems en EnerTel

Datum nieuwsfeit: 27-04-1999
Cisco Systems en EnerTel werken samen aan end-to-end netwerkoplossingen

'Cisco Powered Network' maakt geavanceerde netwerkdiensten mogelijk

Amsterdam, 27 april 1999 - Cisco Systems en EnerTel maken bekend dat zij hun krachten zullen bundelen bij het aanbieden van ATM (Asynchronous Transfer Mode) -diensten aan zakelijke klanten in Nederland. Nu EnerTel is overgestapt op een 'Cisco Powered Network' -een netwerk dat is samengesteld uit Cisco-apparatuur en -oplossingen- kan zij haar klanten betrouwbare, veilige en snelle netwerkdiensten aanbieden. Deze relatie onderstreept het streven van EnerTel en Cisco om met behulp van intelligente breedbandnetwerken, verbeterde connectiviteit en netwerkapplicaties te bieden. EnerTel gebruik in haar netwerkinfrastructuur ATM-switches uit de Cisco BPX Series en IGX Series.

"Cisco deelt onze visie dat het ATM-netwerk de basis vormt voor het bieden van intelligente zakelijke oplossingen, waarbij we onze klanten voorzien van een strategisch concurrentie-voordeel," zegt Martin Schut, Product Marketing Manager van EnerTel. "Door samen te werken met een marktleider als Cisco, kunnen we snel geavanceerde en specifieke netwerkoplossingen op de markt brengen."

"De krachtige en betrouwbare netwerkoplossingen van Cisco stellen de aanbieders van netwerkdiensten in staat om continue diensten te leveren," aldus Paul Mountford, vice president van Cisco's Service Provider Line of Business in Europa, het Midden Oosten en Afrika. "Door deze relatie tussen EnerTel en Cisco kunnen de klanten van EnerTel er zeker van zijn dat zij de beschikking krijgen over een hoge mate van netwerk-interoperabiliteit en een hoog prestatieniveau, alsmede nieuwe, geavanceerde diensten."

Binnen het Cisco Powered Network-programma, zal EnerTel ATM-diensten aanbieden die voornamelijk gebruikmaken van Cisco-apparatuur en sofftware. De deelname van EnerTel aan het programma, inclusief het gebruik van het Cisco Powered Network-logo voor haar diensten en marketingmaterialen, toont aan dat EnerTel in staat is om innovatieve, toonaangevende netwerkoplossingen aan te bieden.

Over EnerTel
EnerTel beschikt over de meest uitgebreide infrastructuur in Nederland na KPN Telecom. Het productportfolio van EnerTel bevat o.a. EnerLink*Huurlijnen, EnerLine*ISDN30 en EnerCall*800/*900 informatienummers voor de zakelijke markt. Sinds januari 1998 levert EnerTel telefonie naar nationale, internationale en mobiele nummers via Bel*1600 aan het MKB en de consument.

EnerTel is een onderdeel van WorldPort Communications Inc. WorldPort is een wereldwijde carrier, die een uitgebreid telecommunicatie-dienstenpakket aanbiedt aan telecomoperators, internet service providers, bedrijven en distributeurs. WorldPort levert telecomdiensten in de Verenigde Staten, Latijns Amerika, Europa en Azië.

Over Cisco Systems
Cisco Systems, Inc (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd marktleider op het gebied van netwerkoplossingen voor Internet. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië. In Nederland is Cisco gevestigd in Amsterdam. Cisco heeft meer dan 17.000 werknemers en realiseerde in fiscaal 1998 een totale omzet van 8,46 miljard dollar. Nieuws en informatie is beschikbaar op www.cisco.com.

Voor meer informatie:
Cisco Systems, Paul Straathof, marketing manager, telefoonnummer: 020 - 342 30 00, of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Robert de Moll, telefoon: 023 - 562 82 08.