Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Microsoft introduceert nieuwe supportdiensten in de VS

Datum nieuwsfeit: 27-04-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Microsoft introduceert nieuwe supportdiensten in de VS die speciaal zijn toegesneden op specifieke doelgroepen

Dit najaar introductie van nieuwe supportdiensten in Europa en de Benelux

Schiphol-Rijk/Brussel, 27 april 1999 - Microsoft maakt bekend dat zij nieuwe supportdiensten heeft ontwikkeld, waarbij de vorm van ondersteuning direct is afgestemd op de verschillende doelgroepen. Dit houdt in dat de diensten worden gescheiden in vier categorieën, te weten: Alliance, speciaal gericht op klanten die bedrijfskritische applicaties gebruiken op het Microsoft-platform binnen veeleisende technische omgevingen. Premier, voor klanten en partners die een goed beheerde relatie vereisen, met specifiek toegewezen supportbronnen. Professional, voor zakelijke organisaties die veelal technische informatie van Microsoft nodig hebben en hulp zoeken bij het oplossen van incidentele problemen. Personal, tenslotte, helpt consumenten die op zoek zijn naar snelle antwoorden en eenvoudige toegang tot supportinformatie. De nieuwe diensten komen in juli beschikbaar in de VS, gevolgd door Europa en de Benelux in het komend najaar.

"Microsoft is vastbesloten om de beste technische ondersteuning te bieden in deze industrie," meldt Bert Felix, Manager Product Support Services Benelux bij Microsoft. "Op basis van de feedback van onze klanten zijn deze supportopties opgezet. Elk van de verschillende supportopties is gebaseerd op een duidelijk communicatietraject, ervaren supportspecialisten en een technologische infrastructuur, waarmee we onze klanten zo goed mogelijk kunnen ondersteunen."

Microsoft Alliance Support
Alliance, het hoogste supportniveau van Microsoft, is gericht op klanten met de meest veeleisende bedrijfskritische applicaties op het Microsoft-platform. Microsoft Alliance Support is beschikbaar in twee vormen: Microsoft Alliance Support for High Availability, met vaste serviceniveaus, en Microsoft Alliance Support for Enterprise Systems, waarbij het vooral gaat om contacten met een vast team van technische specialisten en snelle service. Alliance Support zal worden aangeboden in samenwerking met supportpartners.

Microsoft Premier Support
Microsoft Premier Support, dat al sinds 1992 beschikbaar is, telt inmiddels wereldwijd meer dan 2.600 klanten en heeft aanzienlijke successen behaald bij het ondersteunen van klanten. Inmiddels is deze reeks van supportopties speciaal aangepast voor vier soorten organisaties, te weten: grote ondernemingen, commerciële ontwikkelaars, Microsoft Certified Solution Providers (MCSP's) en Original Equipment Manufacturers (OEM's), die een goede supportrelatie met Microsoft vereisen. Daarnaast is Microsoft Authorized Premier Support tevens beschikbaar voor grote en middelgrote organisaties. Premier Support is afgestemd op het specifieke expertiseniveau dat ieder segment vereist. Deze supportopties gaan verder dan telefonische support door de uitbreiding met pro-actief technisch accountbeheer, een vast team van supportspecialisten, 24x7 ondersteuning bij incidenten, kennisoverdracht en toegang tot speciaal afgestemde informatiebronnen. Premier-klanten hebben tevens toegang tot de Premier Online Support-site, waarop onder andere belangrijke probleemmeldingen te vinden zijn, alsmede periodieke product-nieuwsbrieven. Ook is het mogelijk om via deze site deel te nemen aan ronde-tafeldiscussies met experts.

Microsoft Professional Support
Microsoft Professional Support richt zich op specifieke groepen technische professionals, onder wie resellers en consultants, IT-professionals, softwareontwikkelaars, MCSP's, hardwareproducenten (OEM's) en systeembouwers. Het doel van Professional Support is om deze klanten via Internet te voorzien van cruciale technische informatie en ze 24 uur per dag, 7 dagen per week te ondersteunen bij het oplossen van technische vraagstukken. Professional Support biedt tevens duidelijke escalatiepaden naar Microsoft-supportspecialisten, via het web en per telefoon. Deze reeks van supportopties is ontwikkeld voor onafhankelijke resellers en consultants, IT-professionals, ontwikkelaars, MCSP's, hardwareproducenten (OEM's) en systeembouwers.

Microsoft Personal Support
Microsoft Personal Support is opgezet om de vragen van consumenten en thuisgebruikers, alsmede individuele vragen over het gebruik van Microsoft-producten snel en gemakkelijk te kunnen beantwoorden. Daarnaast voorziet Personal Online Support, dat speciaal is ontwikkeld voor thuisgebruikers, in gratis support, via zelf-hulp oplossingen en snelle toegang tot populaire support-nieuwsgroepen. Voor die thuisgebruikers die hun vragen graag via het web beantwoord zien, biedt de Personal Online Support-site gebruikers tevens de mogelijkheid om supportvragen rechtstreeks aan Microsoft-specialisten te sturen.

Alliance en Premier Support zijn beide per direct beschikbaar. De nieuwe Professional en Personal Support-opties zijn vanaf 1 juli 1999 in de VS beschikbaar. Dit najaar zullen in Europa en de Benelux nieuwe support-opties beschikbaar komen.

Microsoft
Sinds de oprichting in 1975 heeft Microsoft zich ten doel gesteld om voor de PC software te creëren die mensen waardevolle mogelijkheden biedt, zowel thuis als op het werk en op school. Microsoft's visie 'een computer op ieder bureau en in ieder huis', is nu geïntegreerd met Internet, hetgeen het bereik van de PC en haar gebruikers verruimt. Als 's werelds grootste softwareleverancier levert het bedrijf innovatieve producten die doorlopend worden afgestemd op de behoeften van de klant. Het productaanbod omvat besturingssystemen, server-applicaties, applicaties voor zakelijk en privé-gebruik en tools voor het ontwikkelen van bedrijfsbrede zakelijke en Internet-applicaties. Microsoft biedt tevens online diensten, geeft personal computerboeken uit en levert hardware, waaronder toetsenborden en muizen. De producten van Microsoft zijn geschikt voor vrijwel alle PC's, beschikbaar in meer dan dertig talen en worden in meer dan vijftig landen verkocht.

Voor meer informatie:
Microsoft B.V., Aurelia C. van den Berg, Press & Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 - 500 12 32, Microsoft N.V., Els Stevens, Press Relations, telefoon: +32 (0)2 - 730 39 14, Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon: +31 (0)23 - 562 82 08.

Dit persbericht en andere persinformatie van Microsoft kunt u ook vinden op de Microsoft B.V. web site op pagina
www.microsoft.com/benelux/press/.

Microsoft, Windows NT(tm) en Windows® zijn hetzij gedeponeerde handelsmerken hetzij handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere merk- en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve houders.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie