VersaTel boos over storing interconnectie KNP - VersaTel

Datum nieuwsfeit: 27-04-1999

VersaTel Telecom

VersaTel uit ongenoegen over storing interconnectie KNP - VersaTel

Amsterdam, 27 april 1999 - Op maandag 26 april jl. heeft VersaTel Telecom via een conference call de media op de hoogte gebracht van haar ongenoegen over de nog altijd voortdurende capaciteitsproblemen via het KPN netwerk. Directe aanleiding daarvoor was de grote toename van het aantal storingen in het telefoonnetwerk, die voor klanten van VersaTel tot erg veel overlast heeft geleid.

VersaTel heeft daarom een brief geschreven aan de staatsecretaris van Verkeer en Waterstaat Monique de Vries. Hierin vraagt VersaTel met klem om de maatregelen die Opta vorige week in een "Position Paper" heeft aangekondigd, versneld te realiseren. Het gaat daarbij vooral om het vervroegd vrijgeven van radio frequenties, die alleen door het ministerie geveild kunnen worden. Als er niet snel een einde komt aan de schaarste, ziet VersaTel, net als de Opta, een groot maatschappelijk probleem ontstaan. Zeker door de enorme groei in de vraag naar (mobiele) telefonie en data- en internetverkeer, bestaat volgens VersaTel een grote kans dat het hele landelijke netwerk vastloopt. De economische schade die dat dan kan veroorzaken, is niet te overzien.

VersaTel heeft de conference call en het onderliggende statement op korte termijn georganiseerd. Zij wil duidelijk maken dat het haar ernst is en heeft daarom ook rechtstreeks het ministerie benaderd. VersaTel vind het ontoelaatbaar dat haar klanten, buiten VersaTel’s schuld om, ontevreden zijn.

Over VersaTel Telecom

VersaTel Telecom International N.V. is een leidende aanbieder op het gebied van multi media services in de Benelux. Het doel van VersaTel is marktleider te worden van multimedia telecommunicatieservices voor middelgrote en kleinere bedrijven in Nederland, België en Luxemburg. VersaTel bouwt momenteel een eigen supersnel glasvezelnetwerk van 2500 kilometer waarmee 29 steden in de Benelux met elkaar worden verbonden. Met dit eigen netwerk kan VersaTel de middelgrote en kleinere bedrijven breedbandige multimedia- en telecomservices bieden op hetzelfde niveau dat tot nu toe alleen voor grote bedrijven weggelegd is. VersaTel is in oktober 1995 opgericht en heeft momenteel ruim 8.000 klanten en ruim 350 medewerkers.

All contents Copyright 1998, 1999, VersaTel Telecom All rights reserved.