Corel Corporation onthult CorelDRAW 9 Graphics Suite

Datum nieuwsfeit: 27-04-1999

Corel Corporation onthult CorelDRAW 9 Graphics Suite

Amsterdam, Nederland— 27 april 1999 — Corel Corporation heeft vandaag op de InternerWorking Event de introductie bekendgemaakt van CorelDRAW™ 9, de nieuwste versie van Corels bekroonde suite van grafische en fotobewerking ssoftware. Het jongste product in de reeks van kerntoepassingen van Corel, CorelDRAW 9, is nog verder verbeterd qua prestaties en productiviteit en onderscheidt zich door uitzonderlijke compatibiliteitsfuncties, ongeëvenaard e creatieve gereedschappen en een bijzonder aantrekkelijke prijs.

CorelDRAW 9 Graphics Suite zal naar verwachting in juni op de schappen liggen en wordt verkocht voor een adviesprijs van Fl. 1016,-- of BEF 20.320 *. Gebruikers van CorelDRAW en van concurrerende grafische suites kunnen een upgrade naar CorelDRAW 9 Graphics Suite verkrijgen voor de adviesprijs van Fl. 580,-- of BEF 11.600 *.

"De grafische toepassing en de hulpprogramma's in de CorelDRAW 9 Graphics Suite bieden het allernieuwste in design-technologie, waaronder functies die de productiviteit verhogen, interactieve gereedschappen en ondersteuning voor publiceren op het Internet," aldus Sandie Overvelt, Regional Manager Benelux en Afrika. "Zowel nieuwe als bestaande gebruikers zullen CorelDRAW 9 ervaren als een waardevolle schakel in het designproces én de algehele productiviteit."

De suite bevat CorelDRAW 9, Corel PHOTO-PAINT® 9, Bitstream® Font Navigator™, CorelTRACE™, Corel Texture™, Corel Capture™ en Canto® Cumulus® Desktop. De nieuwe uitgave is een uitzonderlijk hulpmiddel dat ideaal is voor het produceren van professionele ontwerpen en afbeeldingen.

CorelDRAW 9: CorelDRAW 9 is een krachtige en intuïtieve toepassing voor vectorillustraties en paginaopmaak met talloze creatieve gereedschappen, innovatieve effecten en ongekende uitvoerfuncties.

Corel PHOTO-PAINT® 9: Corel PHOTO-PAINT 9 is een veelomvattende toepassing voor fotobewerking, met teken- en schilderfuncties.

De suite bevat een aantal aanzienlijke, professionele verbeteringen (zowel in CorelDRAW 9 als in PHOTO-PAINT 9):

Functies voor publiceren naar PDF: opties als taakbriefjes, resolutieverlaging , ondersteuning voor bladwijzers en koppelingen, alsmede vooraf ingestelde PDF-stijlen om snel te kunnen publiceren Verbeterde ondersteuning voor bestandsindeling EPS en PSD Ingesloten ICC-profielen: eerdere versies bevatten ondersteuning voor industriestandaard ICC-profielen, maar met CorelDRAW 9 en PHOTO-PAINT 9 kunnen gebruikers ICC-profielen insluiten in verschillende bestandsindelingen . Daarmee krijgt de gebruiker meer controle over het hele kleurenbeheerproces dat tussen verschillende toepassingen wordt gebruikt. ICC-profielen kunnen in verschillende bestandsindelingen worden ingesloten, waaronder .TIF, .EPS, .CPT en .CDR Meerdere schermkleurenpaletten: hiermee kunnen gebruikers meerdere kleurenpale tten weergeven met het menu Overzicht kleurenpaletten of het menu Kleurenpalett en in het menu Venster en aangeven welke paletten zij willen bekijken Nieuwe kleurenpaletten: er zijn talloze schermkleuren toegevoegd, zoals coated en uncoated versies van veelgebruikte PANTONE®-inkten Ondersteuning voor Microsoft® Visual Basic® for Applications (VBA) 6: in VBA, de belangrijkste toepassing voor ontwikkeltechnologie van dit moment, worden geavanceerde ontwikkelcapaciteiten geïntegreerd in hosttoepassin gen.

Systeemvereisten

CorelDRAW 9 is geoptimaliseerd voor Windows 95 of Windows NT 4.0. Voor het uitvoeren van het programma is een Pentium® 133-processor vereist, 32 MB RAM (64 MB aanbevolen), 100 MB ruimte op de harde schijf voor de installatie van CorelDRAW 9, online Help, filters en lettertypen. Verder is een 2X cd-rom-station nodig, een SVGA-monitor en een muis of tekentableau.

Corel Corporation

Corel Corporation is een internationaal erkende ontwikkelaar van bekroonde grafische en zakelijke productiviteitstoepassingen. Er wordt voortdurend gewerkt aan de verdere ontwikkeling van toonaangevende producten als de CorelDRAW™-lijn van grafische toepassingen en de Corel® WordPerfect® Suite van zakelijke software om tegemoet te kunnen komen aan de steeds veranderende eisen van de zakelijke, academische en kleinhandelsmarkt. Corel zet zich in voor hoge prestaties, compatibiliteit, bruikbaarheid en open standaarden en ontwikkelt op die basis producten voor Windows®, Macintosh®, UNIX®, Linux® en Java™. Gewone aandelen Corel worden verhandeld op de NASDAQ

Stock Market (symbool COSFF) en op de beurs van Toronto (symbool COS). Zie voor meer informatie de website van Corel: www.corel.com.

*Prijzen kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd. Het is mogelijk dat dealers lagere prijzen in rekening brengen.

-30-

Corel, WordPerfect, CorelDRAW en het Go Further-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Corel Corporation of Corel Corporation Limited. Linux is een geregistreerd handelsmerk van Linus Torvalds. UNIX

is een geregistreerd handelsmerk van The Open Group. Alle overige namen van producten en bedrijven zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van de desbetreffende bedrijven.