Papieren brieven sturen via Internet

Datum nieuwsfeit: 28-04-1999

WORLD ACCESS/PLANET INTERNET

Persoonlijke brief via Planet Internet

Via Internet rechtstreeks brieven versturen.

PERSBERICHT

AMERSFOORT, woensdag 28 april 1999 - Sinds kort is het in Nederland mogelijk om via Internet brieven te versturen. De dienst - genaamd Telepost via Internet - kan door middel van een button op de homepage van Planet Internet (www.planet.nl) worden bereikt. Op de Telepost website maakt de klant het bericht aan, vervolgens wordt de brief, zonder verdere tussenkomst van wie dan ook, afgedrukt, gevouwen, in een envelop gestoken, gefrankeerd en bezorgd.

De kosten worden opgeteld bij de abonnementsrekening van de klant van World Access/Planet Internet. Het ligt in de bedoeling de dienst op den duur uit te breiden met bijvoorbeeld ansichtkaarten. De technische invullling hiervan wordt op basis van de ervaringen met brieven verder gerealiseerd.

Brieven voor 21.00 uur 'gepost' via Internet worden de volgende (werk)dag bezorgd. Daarnaast is voor het versturen van een brief geen envelop of postzegel meer nodig. Een bericht versturen via Telepost is geschikt voor vele momenten, waaronder felicitaties, uitnodigingen en laatste moment verrassingen. Een brief versturen via Telepost is al mogelijk vanaf fl.1,50 per verzending.

Over Telepost.
Met Telepost via Internet begeeft PTT Post zich in haar dienstverlening nog verder op de elektronische snelweg. Hiermee wordt ingespeeld op de toenemende populariteit en daarmee het gebruik van Internet door consumenten. De dienst betekent een aanvulling op het bestaande dienstenpakket van PTT Post. World Access/Planet Internet biedt haar abonnees met Telepost een extra, zeer exclusieve service. De betaling verloopt op een veilige en betrouwbare manier via het abonnement.
Over World Access / Planet Internet
World Access/Planet Internet is een van de grootste Internet providers van Nederland. Zij verschaft aan circa 275.000 Nederlanders toegang tot Internet. Planet Internet is een van de grootste Nederlandstalige websites op Internet, die bij veel surfers (ook niet-abonnees van World Access / Planet Internet), als startpagina in hun bladerprogramma (browser) staat ingesteld. Met de overzichtelijke Planet structuur worden bezoekers op weg geholpen bij het surfen. Van muziek tot sport, van movies tot travel en van kids tot vrouwen. En nu dus ook Telepost. De Telepost-button is te vinden op www.planet.nl. World Access/Planet Internet is een merk van Videotex Nederland N.V. Videotex is 100 dochter van KPN Telecom.

World Access / Planet Internet, Postbus 2529, 3800 GB Amersfoort, Telefoon 033 . 45 40 400
Meer informatie over World Access / Planet Internet op: www.planet.nl

Noot voor de redactie,