Koninklijke onderscheiding voor directeur Kwik-Fit

Koninklijke onderscheiding
voor directeur Kwik-Fit

HUIZEN, 29 APRIL 1999.

Kwik-Fit-directeur Carel Bikkers (49) ontvangt vandaag de koninklijke onderscheiding Ridder in de Orde van Oranje Nassau. Bikkers heeft Kwik-Fit Nederland in 15 jaar opgebouwd tot een bedrijf met ruim 1.200 arbeidsplaatsen en is in de autobranche een spraakmakende persoonlijkheid.

De onderscheiding wordt verleend op grond van zijn "bijzondere verdiensten in de hoofdfunctie". Dat staat niet alleen voor zijn succesvolle bedrijfsvoering, maar ook voor het vervullen van een voorbeeldfunctie op het gebied van de ontwikkeling en training van personeel, inschakeling van kansarmen en allochtonen en het doorvoeren van een vooruitstrevend milieuzorgsysteem. Daarnaast verricht Bikkers "werkzaamheden die voor de samenleving een bijzonder waarde hebben" (o.a. politiek en onderwijs). De versierselen worden opgespeld door de heer H.J. Verdier, burgemeester van de woonplaats van Bikkers (Huizen).

Bikkers startte zijn carriere in de supermarktbranche. In 1984 stapte hij over naar Kwik-Fit, de Schotse autoserviceketen die op de Nederlandse markt voet aan de grond probeerde te krijgen. Tegenwoordig maakt e e n op de vijf Nederlandse automobilisten gebruik van de service van Kwik-Fit, dat hier inmiddels 185 vestigingen telt. Bikkers hanteert een innovatieve bedrijfsvoering, waarbij de winst jaarlijks volledig wordt geïnvesteerd in de verdere groei van het bedrijf.
In november van het vorig jaar nam Bikkers namens Kwik-Fit (als een van de eerste bedrijven in Nederland) de door het Ministerie van EZ ondersteunde 'Investor in People'-keurmerk in ontvangst uit handen van Minister Jorritsma. Eerder al ontving hij de ere-titel 'Master of Science in Retail Management' van de Haarlem Business School.

Noot voor redacties