Xerox introduceert nieuwe digitale copier/printers

Datum nieuwsfeit: 29-04-1999
Vindplaats 2

Persbericht

Xerox verstevigt greep op SOHO- en kantoormarkt: Nieuwe digitale copier/printers WorkCentre XD120f en XD103f

Amstelveen, 28 april 1999 -- Xerox introduceert de WorkCentre XD120f en de WorkCentre XD103f, twee nieuwe digitale copier/printers waarmee HP nog verder het vuur aan de schenen wordt gelegd. De nieuwe producten passen binnen Xerox' versterkte focus op de verkoop via de detailhandel van documentoplossingen in de segmenten kantoor en SOHO (Small Office, Home Office). De twee nieuwe digitale copiers/printers onderscheiden zich beide in hun klasse door hun prijs/prestatie-verhoudingen.

WorkCentre XD120f Met 12 kopieën en 8 laserprints per minuut is de WorkCentre XD120f bij uitstek geschikt als personal copier/printer in de kantooromgeving. De WorkCentre XD120f is zeer volledig uitgerust met alle faciliteiten van een volwaardige copier, zoals onder meer verkleinen/vergroten van 50% tot 200% in stappen van 1% en een automatische origineleninvoer met een capaciteit van 30 vel. De printer/copier biedt een hoge laserafdrukkwaliteit van 600 x 600 dots per inch, waarmee bijvoorbeeld ook foto's uitstekend kunnen worden gereproduceerd. Door de aparte drum- en tonermodules zijn er minder verbruiksartikelen nodig; een door de gebruiker naar keuze in te stellen tonerspaarstand levert een verbruiksreductie tot 50% op. Twee papierlades zorgen voor een totale papierinvoercapaciteit van 500 vel. De WorkCentre XD 120f betekent met zijn adviesprijs van f 3.850,- dan ook een aanzienlijke besparing in tijd, geld en ruimte voor gebruikers in de kantooromgeving. WorkCentre XD103f De WorkCentre XD103f werkt met snelheden van 10 kopieën en 8 laserprints per minuut en biedt dezelfde afdrukkwaliteit als de WorkCentre XD 120f. De WorkCentre XD103f heeft één papierlade met een capaciteit van 200 vel. De adviesprijs bedraagt f 3.275,-; daarmee is de WorkCentre XD103f de goedkoopste digitale copier/printer uitgerust met automatische documentinvoer.

Compatibiliteit De WorkCentre XD 120f en XD103f werken beide onder Windows 3.1x, Windows 95/98 en Windows NT 4.0. Beide modellen zijn bij levering direct klaar voor gebruik: een parallelle printerkabel, drumcassette en eerste tonermodule worden meegeleverd.

Beschikbaarheid De nieuwe WorkCentre-modellen zijn direct leverbaar en worden op de Nederlandse markt verkocht via de kantoorvakhandel en de computerspeciaalzaak . Beide modellen worden geleverd met standaard 3 jaar garantie op basis van on-site exchange. Channel Strategy Xerox koos zo'n anderhalf jaar geleden met haar Channel Strategy voor een focus op het indirecte verkoopkanaal om haar reputatie van marktleider op het gebied van copiers, midrange- en high volume printers uit te breiden naar de markt voor documentproductiesystemen voor de desktop- en netwerkomgeving. Hiermee speelt Xerox in op de sterke groei van de SOHO (Small Office Home Office) markt en de kantoormarkt. De in dit kader opgerichte Xerox Channels Group richt zich specifiek op het opzetten en verstevigen van de indirecte verkoopkanalen om zo een bredere marktdekking te creëren voor Xerox' producten, die tegen zeer concurrerende prijzen worden aangeboden.

The Document Company Xerox The Document Company Xerox is wereldwijd marktleider in producten, systemen, services en supplies voor document processing en document management. Naast toonaangevende copiers, printers - zowel zwart/wit als (steun)kleur - en multifunctionele apparatuur biedt Xerox een breed pakket document outsourcing diensten, op het gebied van documentproductie, documentbeheer, workflow, netwerken en ondersteuning. Als technologisch solutions provider voor de kantoor-, productie- en service-omgeving is Xerox actief in meer dan 130 landen. Xerox realiseerde in 1998 met haar kernactiviteit document processing wereldwijd (exclusief Japan) een omzet van US $ 19,4 miljard. Bij de Nederlandse vestigingen van Xerox in Amstelveen (hoofdkantoor), Zeist (marketingorganisatie) en Venray (productie, recycling en Europees logistiek centrum) zijn in totaal meer dan 3.600 mensen werkzaam. _____

Noot voor redacties