Politiebericht Groningen

Persberichten district West, Noord, Midden en Oost/

Dagelijkse berichten regio
Delfzijl

Gistermiddag heeft een 55-jarige inwoner van Termunten in een winkel aan de Landstraat in Delfzijl een vijftal kristallen beeldjes ontvreemd. De verdachte ging na de diefstal er snel vandoor. Het alarm bij de uitgang van de winkel trad in werking waarna een medewerker van die winkel en een aantal getuigen de dief achtervolgden en overmeesterden. De politie heeft de verdachte voor verhoor mee naar het politiebureau genomen. De fiets moest de verdachte bij de winkel achterlaten. In de fietstassen trof de politie nog een hoeveelheid portemonnees aan, die ook uit die winkel waren ontvreemd.

Appingedam
Vannacht heeft de politie van Delfzijl een 53-jarige automobilist uit Appingedam geverbaliseerd voor het rijden onder invloed van alcoholhoudende drank. De verdachte reed in zijn bedrijfsauto in de Statenlaan in zijn woonplaats toen de politie hem controleerde op het gebruik van alcohol. Na de blaastest op straat moest de automobilist mee naar het politiebureau voor het ondergaan van de ademtest-analyse. Uit het onderzoek bleek dat de verdachte 1 promille alcohol in zijn bloed had.

Hoogezand
Gistermiddag heeft de politie in de Beukenlaan in Hoogezand een controle op het dragen van de autogordel gehouden. Van de 15 gecontroleerde bestuurders kreeg een tweetal een boete voor het niet dragen van de gordel.

Finsterwolde
Gistermorgen heeft de politie in een schuur achter een woning aan de Reiderwolderpolder in Finsterwolde een professionele hennepkwekerij ontmanteld. Er zijn 3000 oogstrijpe hennepplanten in beslag genomen en 1200 plantenstekken. De marktwaarde wordt van de oogstrijpe planten wordt geschat op f 330.000.-. Bovendien heeft de politie de voor het kweken benodigde apparatuur in beslag genomen, zolas 110 assimilatielampen, 11 koolstofilters en 55 transformatoren. De planten zijn met een vrachtwagen afgevoerd en zijn vernietigd. Tegen de twee verdachten, een
37-jarige inwoner uit Finsterwolde en een 61-jarige inwoner uit Oostwold wordt proces-verbaal opgemaakt.

Voor nadere informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010