HP Netserver LXR 8000 snelste webserver ter wereld

Datum nieuwsfeit: 29-04-1999

HP NETSERVER LXR 8000 SNELSTE WEBSERVER TER WERELD.

HP levert als eerste testgegevens Windows 2000 server

Amstelveen, 29 april 1999 - SPECweb96 testresultaten tonen aan dat de HP NetServer LXr 8000 van Hewlett-Packard de snelste Web-server ter wereld is. De Web-server is maar liefst 60 procent sneller dan Windows NT 4.0. HP is tevens de eerste leverancier die de prestaties van een Microsoft Windows 2000 Advanced Server testte.

Het HP NetServer LXr8000 vier-wegsysteem verwerkte 12.969 HTTP-transacties per seconde en was hiermee tien procent sneller dan de andere geteste vier-wegmodellen. Het HP NetServer LXr 8000 twee-wegsysteem verwerkte 8.163 Hyper Text Transfer Protocol (HTTP)-transacties per seconde, en was hiermee zeventien procent sneller dan de andere geteste twee-wegsystemen.

HP NetServer systemen
De op Intel gebaseerde HP NetServer systemen, bieden hoge betrouwbaarheid en uitstekende prestaties. De HP NetServer serie bestaat uit twee groepen Intel-servers: de
HP NetServer E Serie systemen voor zelfonderhoudende werkgroepen en omgevingen met weinig tot geen ondersteuning van een Management Information System (MIS) en de
HP NetServer L Serie voor afdelings-, werkgroep- en bedrijfsapplicatieservers. Alle
HP NetServer systemen worden geleverd met HP TopTools beheersoftware, HP OpenView Manager X/SE for NOS en applicatiebeheer en HP NetServer Navigator voor het eenvoudig configureren, installeren en beheren van HP NetServer systemen.

Meer informatie over HP NetServer systemen is te vinden op www.hp.com/netserver. Meer SPECweb96 testgegevens zijn te vinden op www.hp.com/netserver/partners/win2000.htm.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Noot voor redacties