Politiebericht Aa en Dommel

Datum nieuwsfeit: 29-04-1999

Donderdag 29 April

JONGEN LICHT GEWOND BIJ AANRIJDING, BOXTEL

Woensdagochtend heeft op de Albinonistraat in Boxtel een ongeval plaats gevonden. Rond 07.40 uur reed een 13-jarige jongen op zijn fiets over de Albinonistraat. Vanuit een parkeerplaats kwam een bruine Mercedes de weg opgereden. Daarbij reed hij tegen de fietser aan. De fietser kwam via de motorkap op de weg terecht. De auto stopte, reed een stukje achter uit en ging vervolgens weg. De jongen hield aan de ongeval kneuzingen aan zijn benen over. De bestuurder van de auto is onbekend gebleven.

ZWAAR GEWONDEN BIJ ONGEVAL, BOSKANT

Woensdagavond vond op de kruising Boskantseweg - Populierenlaan in Boskant een ongeval plaats. Rond 19.40 uur reed een auto, bestuurd door een 25-jarige man uit Kaatsheuvel, over de Boskantseweg in de richting Best. Bij de kruising met de Populierenlaan kwam de bestuurder tot de ontdekking dat hij fout gereden was. Op de kruising wilde hij keren. Terwijl hij daar mee bezig was, kwamen uit de richting Sint Oedenrode twee motorrijders. De voorste motorrijder, een 27-jarige man uit Asten kon de auto niet meer ontwijken. Door de aanrijding schoot de motor naar de linker kant van de weg, waarbij een boom en een uit de richting Best komende wielrenner raakte en vervolgens in een sloot tot stilstand kwam. De tweede motorrijder werd geraakt door rondvliegende brokstukken, maar wist een aanrijding verder te voorkomen. Zowel de motorrijder uit Asten als de wielrenner, een 52-jarige man uit Eindhoven zijn, met botbreuken zwaar gewond overgebracht naar een ziekenhuis in Eindhoven. Naar de juiste oorzaak van het ongeval wordt een nader onderzoek ingesteld.

BROMSCOOTER GESTOLEN, VUGHT

Woensdagavond is vanaf de Djalakstraat in Vught een zwarte Honda bromscooter gestolen. Korte tijd later werd de bromscooter elders in de wijk in de struiken aangetroffen. Het kettingslot waarmee de bromfiets was afgesloten was doorgeknipt.

MAN AANGEHOUDEN BIJ INBRAAK, NIJNSEL

Afgelopen nacht is een 38-jarige man uit Best in Nijnsel aangehouden. Door getuigen was gezien dat twee mannen bezig waren met het kapot knippen van een hekwerk bij een caravanbedrijf aan de Handelsweg in Nijnsel. Op het moment dat de politie ter plaatse kwam, renden twee mannen weg van het terrein. Na een achtervolging, kon een van de twee mannen, een 38-jarige man uit Best worden aangehouden. Op het terrein van het caravanbedrijf bleek een caravan inmiddels klaar gezet te zijn om meegenomen te worden. Van het hekwerk was ook met een pijpensnijder een stuk uit de buis gesneden om het terrein te kunnen verlaten. De man is ingesloten voor verder onderzoek. VROUW VAN FIETS GEDUWD, SINT OEDENRODE

Donderdagmorgen is op de Nijnselseweg in Sint Oedenrode een 49-jarige vrouw uit Sint Oedenrode door een langs fietsende jongen van haar fiets geduwd. De vrouw was samen met een andere vrouw op de fiets onderweg in de richting Nijnsel. Een groep scholieren kwam hen tegemoet fietsen. De vrouw verminderde snelheid en ging achter de andere vrouw fietsen. Een van de scholieren duwde de vrouw om in het voorbij rijden. De vrouw hield aan het voorval een pijnlijk over.

BROMFIETSER GEWOND BIJ AANRIJDING, SCHIJNDEL

Vanmorgen is een 16-jarige bromfietser uit Zeeland gewond geraakt bij en ongeval. Een auto, bestuurd door een 69-jarige man uit Sint Oedenrode verzuimde op de kruising van de Boxtelseweg met de Hermalen in Schijndel vrije doorgang te verlenen aan de bromfietser. De bromfietser is met vermoedelijk een beenbreuk overgebracht naar een ziekenhuis in Veghel.

INBRAAK AUTO, VUGHT

Afgelopen nacht is ingebroken in een auto die geparkeerd stond aan de Hondsdrafstraat in Vught. Een portier van de auto werd opengebroken. De autoradiocd-speler, enkele cd's en een zonnebril werden gestolen.

SNELHEIDSCONTROLE, BOXTEL

Donderdagochtend is snelheidscontrole gehouden op de Brederodeweg in Boxtel. Op deze weg waar 50 km/u gereden mag worden, werden 253 voertuigen gecontroleerd. Tegen 33 bestuurders is proces-verbaal opgemakt omdat ze te hard reden. De hoogst gemeten snelheid was 71 km/u.