Microsoft brengt Windows 2000 bèta 3 uit

Datum nieuwsfeit: 29-04-1999

Microsoft brengt Windows 2000 bèta 3 uit

Bèta 3 is klaar voor uitgebreide evaluatie

Schiphol-Rijk/Brussel, 29 april 1999 - Microsoft kondigt aan dat de derde bèta-versies van de besturingssystemen Windows 2000 Professional, Windows 2000 Server en Windows 2000 Advanced Server gereed zijn voor productie. Deze bèta-versies van Windows 2000 zullen verspreid worden onder meer dan 430.000 klanten, 140.000 ontwikkelaars en 100.000 verkooppartners over de hele wereld, waarmee dit het grootste Windows bèta-programma is in de geschiedenis van Microsoft.

Deze bèta-versie biedt de complete functionaliteit van de definitieve versie en stelt klanten in staat om de totale eigendomskosten en de zakelijke voordelen van Windows 2000 binnen hun organisatie te evalueren. De IT-branche krijgt met deze versie de kans om nieuwe producten te ontwikkelen, te testen en oplossingen voor te bereiden die gebruikmaken van de mogelijkheden die de Windows 2000-familie biedt. Kwaliteit en interoperabiliteit zijn belangrijke vereisten in de definitieve versies. Daarom dient de distributie van de bèta-code onder honderdduizenden testers ervoor te zorgen dat Windows 2000 grondig getest is met de applicaties, systemen en diensten die klanten in gebruik zullen nemen.

Windows 2000 Professional is een betrouwbaar besturingssysteem voor zakelijke, mobiele en desktopsystemen binnen organisaties van iedere grootte. Windows 2000 combineert geïntegreerde directory-, netwerk- en applicatiediensten die gereed zijn voor het web, met krachtige end-to-end beheermogelijkheden om een snelle toegang tot electronic commerce te bieden. Door Windows 2000 Professional en Windows 2000 Server samen te gebruiken kunnen organisatie van ieder grootte hun totale eigendomskosten aanzienlijk verlagen en een geavanceerde digitale infrastructuur realiseren. Alle Windows 2000-producten kunnen geïnstalleerd worden binnen de bestaande IT-infrastructuur, waardoor de huidige investeringen behouden blijven.

Nieuw in bèta 3
Windows 2000 Professional biedt een uitgebreidere ondersteuning van applicaties en randapparatuur dan de voorgaande bèta-versie. Tevens is verbeterd energiebeheer opgenomen, nieuwe ondersteuningstools en enkele verbeteringen van het complete systeem die het gebruikgemak verhogen en de beheersbaarheid verbeteren. Bèta 3 van Windows 2000 Server beschikt over de IntelliMirror beheertechnologie, verbeteringen van de Active Directory, COM+ en geïntegreerde terminaldiensten. Windows 2000 Advanced Server bèta 3, biedt Windows Load Balancing Services, COM+ werklastverdeling en upgrade-ondersteuning voor serverclusters, die de beschikbaarheid en schaalbaarheid van de server verbeteren.

Branche steunt Windows 2000 bèta 3
De afgelopen drie weken hebben honderden PC-fabrikanten, independent software vendors (ISV's), wereldwijde systeemintegrators en verkooppartners programma's aangekondigd die klanten ondersteunen bij het evalueren van Microsoft Windows 2000 bèta 3:

* Toonaangevende PC-fabrikanten en wereldwijd opererende systeemintegrators. Belangrijke partners in de branche hebben plannen aangekondigd voor het aanbieden van een uitgebreide reeks integratie-, ondersteunings- en installatie-diensten, alsook software- en hardware-oplossingen voor Windows 2000 bèta 3
(http:www.microsoft.com/presspass/press/1999/apr99/oemrdypr.htm).
* Verkooppartners. Microsoft blijft Microsoft Certified Solution Providers (MCSP's) en andere kanalen voorbereiden en assisteren bij het ondersteunen van klanten bij de evaluatie en installatie van bèta 3 (www.microsoft.com/presspass/features/1999/04-19comdex.htm) .

Beschikbaarheid
Klanten kunnen Windows 2000 bèta 3 bestellen via het Corporate Preview Programma (CPP) bij een MCSP of via de Microsoft website voor 50 € (Ecu).

De definitieve systeemeisen, prijzen en verpakkingen voor Windows 2000 zullen afzonderlijk aangekondigd worden. Meer technische informatie over de installatie en planning van Windows 2000 bèta 3 is te vinden op www.microsoft.com/windows/.

Microsoft
Sinds de oprichting in 1975 heeft Microsoft zich ten doel gesteld om voor de PC software te creëren die mensen waardevolle mogelijkheden biedt, zowel thuis als op het werk en op school. Microsoft's visie 'een computer op ieder bureau en in ieder huis', is nu geïntegreerd met Internet, hetgeen het bereik van de PC en haar gebruikers verruimt. Als 's werelds grootste softwareleverancier levert het bedrijf innovatieve producten die doorlopend worden afgestemd op de behoeften van de klant. Het productaanbod omvat besturingssystemen, serverapplicaties, applicaties voor zakelijk en privé-gebruik en tools voor het ontwikkelen van bedrijfsbrede zakelijke en Internet-applicaties. Microsoft biedt tevens online diensten, geeft personal computerboeken uit en levert hardware, waaronder toetsenborden en muizen. De producten van Microsoft zijn geschikt voor vrijwel alle PC's, beschikbaar in meer dan dertig talen en worden in meer dan vijftig landen verkocht.

Voor meer informatie:
Microsoft B.V., Aurelia C. van den Berg, Press & Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 - 500 12 32,
Microsoft N.V., Els Stevens, Press Relations, telefoon: +32 (0)2 - 730 39 14,
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon: +31 (0)23 - 562 82 08.

Dit persbericht en andere persinformatie van Microsoft kunt u ook vinden op de Microsoft BV website op pagina www.microsoft.com/benelux/press/.