@Home Nederland maakt mediapartners bekend

Datum nieuwsfeit: 29-04-1999
Vindplaats 2

@HOME NEDERLAND MAAKT MEDIAPARTNERS BEKEND

Amsterdam, 29 april 1999 – @Home Nederland maakt vandaag haar eerste mediapartners bekend. Deze bekendmaking vindt plaats met het oog op de introductie op 18 mei 1999 van haar ongekend snelle internetdiensten via de kabel. Vanaf 18 mei biedt @Home Nederland via de kabel een uitgebreid aanbod van diensten, zoals nieuws, sport, economie, games en nog veel meer.

Het media team van @Home, dat onder leiding staat van Rik Rensen, heeft een hoogwaardige service ontwikkeld, die in eerste instantie bestaat uit acht kanalen, waaronder nieuws, economie, cultuur en games. @Home stelt haar eigen content samen door materiaal van Nederlandse én internationale partners samen te voegen. De content bestaat uit basisservices als nieuws, weer en financiële informatie. Daarnaast biedt @Home de nieuwste games en ander entertainment die geschikt zijn gemaakt voor het breedbandnetwerk van @Home. Filmpreviews, Nederlandse en internationale nieuwsvideo’s en games voor één of meerdere spelers worden tegelijk met zeer hoge snelheden aangeboden, waardoor de consument een ervaring ondergaat die nergens anders op het internet geboden wordt.

@Home heeft een overeenkomst afgesloten met SBS6 en Fox News voor de levering van nieuwsvideo’s in een ‘videowall’, die dagelijks ‘on demand’ wordt ververst met het meest recente nieuws. SBS 6 is hiermee het eerste Nederlandse televisiebedrijf dat de waarde van het breedband internet heeft ingezien. "@Home biedt een echt breedbandplatform aan, waarop SBS 6 zowel nationaal als regionaal nieuws kan bieden waaarbij alle voordelen van de interactiviteit benut kunnen worden zonder dat daarbij concessies aan de kwaliteit worden gedaan", zegt Fons van Westerloo algemeen directeur van SBS 6. Fox News kan vooral voor het wereldwijde nieuws zorgen. De nieuws videoservice van @Home wordt aangevuld met Nederlandse informatie van het ANP, Beursmedia, Mediaconsult en andere bronnen.

"Tijd Beursmedia en Betton Beursmedia News verwachten via @Home hun prominente rol op het gebied van financiële dienstverlening ook via breedband te verkrijgen. Dit is – naast de toegevoegde waarde die @Home biedt bij het ontwikkelen van video- en audiodiensten – één van de belangrijkste redenen voor onze bedrijven om een overeenkomst aan te gaan met @Home", zo lichten Harm van Veldhuizen en Pim van Dijk, directeuren van respectievelijk Tijd Beursmedia en Betton Beursmedia News, de samenwerking met @Home toe.

De Heat.net multiplayer gaming service van Segasoft verzorgt op het netwerk van @Home de snelst mogelijke manier van on-line gaming. Heat.net is zeer populair bij de @Home-gebruikers in de Verenigde Staten. De hoge snelheden die via dit netwerk worden bereikt, zorgen voor bijna oneerlijke concurrentie met spelers die gebruikmaken van het ‘normale’ internet. "@Home Benelux is voor ons een voor de hand liggende partner omdat zij ons in staat stelt onze marktleiderspositie in Nederland en Europa uit te breiden", zegt John Cahill, Director of European Development voor Segasoft. Verder integreert @Home ook de 3D-‘multipath’-tekenfilms van Brilliant Digital Media, waarbij de kijker zelf het verloop en het einde van de film kan bepalen.

"Wij richten ons de komende maanden en jaren op de realisatie van een zo compleet mogelijke mediaservice", zegt Rik Rensen, Director of Programming & Content bij @Home Nederland. "We hebben momenteel een grote hoeveelheid overeenkomsten in de pijplijn en verwachten dat we op korte termijn nieuwe partners kunnen aankondigen. Verder lanceren we tijdens de @dTech-conferentie in juni 1999 ons Charter Advertising Programma aan."

@Home Nederland

De @Home-ervaring levert internet zoals internet bedoeld is. Abonnees van @Home ervaren snelle, betrouwbare, efficiënte, 'always on' diensten tegen een vaste prijs per maand, zonder telefoonkosten. Met een verrassend aanbod van interessante content zoals nieuws, sport, economie, games en nog veel meer. Content die is ontwikkeld door @Home’s eigen redactieteam of samen met toonaangevende content-leveranciers. Al deze diensten zijn toegankelijk via een unieke breedband portal die exclusief beschikbaar is voor @Home-abonnees. De @Home-internetdienst bevat ook faciliteiten, zoals drie mailboxen en 15 Mb webspace, voor een eigen homepage.

@Home Nederland biedt breedband-internet aan consumenten die maximaal gebruik willen maken van de mogelijkheden die het internet biedt. Ze doet dat samen met content providers die internetgebruikers op een volledig nieuwe manier willen bereiken. En met kabelexploitanten die hun abonnees nieuwe diensten kunnen bieden tegen lage investeringen.

@Home Nederland is gevestigd in Amsterdam en distribueert zeer snelle en eenvoudig toegankelijke internet- en web-diensten, gebruikmakend van haar eigen infrastructuur en de glasvezel- en coax-infrastructuur van kabelexploitanten. Door het gebruik van deze infrastructuren en het unieke netwerkmanagement van @Home ervaren abonnees aanzienlijk meer snelheid dan bij de conventionele internetdiensten. Doordat de verbinding met @Home ‘always on’ is, wordt een unieke multimedia-applicatie aangeboden, die alle bestaande web-ervaringen overstijgt.

In @Home Benelux BV participeren @Home Network uit de Verenigde Staten, Intel Corporation, EDON N.V. en Palet Kabelcom B.V. @Home Benelux BV heeft op dit moment distributieovereenkomsten met CasTel en Palet Kabelcom, en bereikt daarmee 1,4 miljoen huishoudens in Nederland. Bij @Home Benelux BV in Amsterdam werken circa 80 mensen. Meer informatie is verkrijgbaar op de @Home Nederland web-site: www.home.nl

Voor meer informatie:

@Home Benelux BV Lammers van Toorenburg PR

Nils Kijkuit Charly Lammers van Toorenburg of Klaas Doornbos

Marketing & Sales Director telefoon: 030 - 65 650 70

telefoon: 020 - 88 555 88 e-mail: (charly@lvtpr.nl) of (klaas@lvtpr.nl)

e-mail: (nkijkuit@corp.nl.home.com)

©1999 @Home Benelux BV. @Home, @Home Network, @Work, @Home Nederland en @Home Benelux en het @-ball-logo zijn geregistreerde handelsmerken van At Home Corporation. Alle andere product- en merknamen zijn handelsmerken van de respectievelijke eigenaren.