Legato maakt cijfers voor eerste kwartaal 1999 bekend

Datum nieuwsfeit: 29-04-1999

Legato maakt cijfers voor eerste kwartaal 1999 bekend

Hoofddorp, april 1999 - - Legato Systems, Inc., leider op de enterprise storage management softwaremarkt, heeft in het eerste kwartaal van fiscaal jaar 1999 een record totaalomzet van 48,3 miljoen USD geboekt. Een stijging van 70% in vergelijking tot de totaalomzet in het eerste kwartaal van 1998. De nettowinst steeg met 95% ten opzichte van hetzelfde tijdvak in 1998 en bedroeg 10,1 miljoen USD.

'Het bedrijf is nog nooit zo sterk geweest en onze groei weerspiegelt de brede acceptatie door de klant. Mede dankzij de voortdurende groei in de wereldwijde verkoop en de verbreding en verdieping van onze productenreeks verkeert Legato in een sterke positie. Hierdoor kunnen we volledig profiteren van de kansen op de snelgroeiende markt voor opslagbeheer', stelt Louis C. Cole, President en Chief Executive Officer bij Legato Systems. 'We hebben ook onze toewijding getoond met betrekking tot de opkomende Storage Area Networking (SAN) markt. We bieden de enige serverloze oplossing voor SANs in deze sector, evenals innovatieve softwareproducten op het gebied van back-up, beschikbaarheid en clustering.'

Ook Stephen C. Wise, Chief Financial Officer bij Legato Systems, toonde zich zeer tevreden met de financiële prestaties in het eerste kwartaal. 'Ons afgesloten eerste kwartaal was het sterkste in de geschiedenis van ons bedrijf. De omzet uit licenties is in dit kwartaal sterk gestegen tot 35,5 miljoen USD. De inspanningen om consulting en ondersteuning uit te breiden zorgden voor een ruime verdubbeling van de winst met betrekking tot de diensten van Legato. We zijn zeer tevreden met het wereldwijde succes op al onze markten en met de uitgebalanceerde groei voor alle grote productlijnen en kanaalsegmenten.'

Over Legato Systems
Legato Systems, Inc. ontwikkelt, verkoopt en ondersteunt een geïntegreerde set enterprise storage management softwareproducten voor uiteenlopende client/server automatiserings- omgevingen. Legato is toonaangevend op de enterprise storage management en database back-up software markt dankzij de heterogeniteit, de schaalbaarheid, de performance voor back-up en recovery en het gebruikersgemak van haar producten. De storage management software van Legato is erkend als de facto standaard vanwege het grootste aantal installaties, bij meer dan 37.000 klanten, en het beveiligen van meer dan vier miljoen systemen.
Grote bedrijven kiezen wereldwijd voor Legato vanwege de platform-onafhankelijkheid en de betrouwbaarheid van haar producten en omdat deze naadloos geïntegreerd kunnen worden in bestaande en toekomstige informatica-omgevingen. Bedrijven als Banyan, Compaq, Data General, Fujitsu/Amdahl, Fujitsu/ICL, Groupe Bull, Hewlett-Packard, Hitachi, Informix, NEC, Netscape, Network Appliance, Nihon-Unisys, Oracle, Siemens Nixdorf, Silicon Graphics, Sony en Sun Microsystems hebben Legato's storage-management software als voorkeur geselecteerd voor hun klanten. NetWorker, BusinesSuite, SmartMedia en GEMS worden onder licentie geleverd of ondersteund door andere belangrijke leveranciers, zoals BMC Software Box Hill, Microsoft Corporation, MTI Technology, Novell en SAP. Legato NetWorker is ook geschikt voor Computer Associates en Tivoli. Het vlaggenschip van de organisatie, Legato NetWorker, biedt ondersteuning aan vele server platforms en aan een verscheidenheid van clients, servers en opslagapparatuur. NetWorker BusinesSuite biedt snelle, on-line back-up en recovery voor toonaangevende Relational Database Management Systems (RDBMS) en applicaties zoals SAP/R3. Naast Legato NetWorker en BusinesSuite heeft Legato GEMS ontwikkeld voor een relatief eenvoudig en adequaat beheer van ondernemingsbreed storage management. Legato's lange termijn strategie bestaat uit het creëren van meer oplossingen die gericht zijn op enterprise storage management in z'n geheel te verbeteren, te vereenvoudigen en verder te automatiseren.
Nadere informatie over Legato is beschikbaar op het Web: www.legato.com

_____________________________________________________________________ Redactionele informatie: Pb3499 Influx PR, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055-3663034 Fax: 055-3602661, e-mail: (Influx_PR@CompuServe.com)