Politiebericht Groningen

Korps: Groningen, plaats: Divers 04/30/99

Persberichten overige districten/
Vrijdag 30 april 1999

Zevenhuizen automobilist gewond na botsing met boom Een 20-jarige automobilist uit Zevenhuizen raakte donderdagmorgen vrij ernstig gewond toen hij op de Oudewijk in zijn woonplaats bij een inhaalmanoeuvre de macht over het voertuig verloor en in de linker berm tegen een boom botste. Zijn auto raakte daarbij total loss. Hij is vermoedelijk met een fractuur aan beide benen overgebracht naar een ziekenhuis in Groningen. De auto is door een bergingsbedrijf afgevoerd.

De Groeve jongen breekt elleboog, bromfietser rijdt door Een onbekende bestuurder van een bromfiets reed door nadat hij donderdag-avond omstreeks 18.30 uur op de Semsweg bij De Groeve een ongeval met twee fietsende jongens uit Kiel-Windeweer had veroorzaakt, waarbij één van de jongens een elleboog brak.
De bromfietser die hen achterop reed, raakte één van de jongens (12 jr) waardoor deze tegen zijn vriendje (13 jr) botste die naast hem fietste. Deze viel vervolgens in de sloot en brak daarbij zijn elleboog. De bromfietser reed met onverminderde snelheid door in de richting van De Rietzoom. Het betrof een rode bromfietsscooter. De bromfietser droeg een zwarte helm met aan de zijkant een felgeel symbool van een bliksemflits. Tevens had hij een zwart leren jas aan. De politie is op zoek naar getuigen en vraagt in ieder geval de mensen die de jongens hulp hebben verleend zich in verbinding te stellen met de politie in Hoogezand.

Zevenhuizen aanhoudingen na steekpartij
De politie van Leek heeft donderdagnacht een 15-jarige jongen uit Leek aangehouden die kort daarvoor op de parkeerplaats bij de plaatselijke discotheek een 17-jarige plaatsgenoot met een mes boven het oog had gestoken, waardoor deze gewond raakte. De politie trof de man aan in een woning aan de Molenweg in Zevenhuizen waarin hij was beland, nadat hij achterna was gezeten door getuigen en kennissen van het slachtoffer. Tijdens de schermutselingen die volgden ging het glas van de schuifpui van de woning aan diggelen, waarna de verdachte zich in de woning verschanste. De politie nam hem vervolgens, nadat hij aan enkele verwondingen aan zijn hoofd was behandeld door ambulancepersoneel, mee naar het politiebureau waar hij voor nader verhoor is ingesloten. Tijdens de aanhouding werd de politie belemmerd door een kennis van de verdachte, een 16-jarige inwoner van Leek .Hij werd eveneens aangehou-den en ingesloten.

Hoogezand inbreker aangehouden
Een 36-jarige inwoner van Hoogezand is vannacht aangehouden nadat hij door een getuige was betrapt bij een inbraak aan de Nieuweweg in zijn woonplaats. Hij wilde daar een woning binnengaan, maar werd overlopen. De inbreker sloeg op de vlucht, maar kon aan de hand van het signalement even later in zijn woning worden aangehouden. Hij is voor nader onderzoek ingesloten.

Westerbroek snelheidscontrole
Bij een snelheidscontrole op de Provincialeweg bij Westerbroek zijn donderdagmorgen 443 voertuigen gecontroleerd. Daarvan reden er 12 te hard.

Veendam alcomobilist veroorzaakt ongeval
Een 66-jarige automobilist uit Veendam die onder invloed van alcohol verkeerde veroorzaakte donderdagavond een ongeval op de Middenweg in zijn woonplaats. Hij botste met zijn auto achterop een voor hem rijdende personenauto. Nader onderzoek leerde, dat hij ongeveer 1,3 promille in zijn bloed had. In verband met eerdere veroordelingen voor dergelijke feiten binnen de afgelopen vijf jaar werd zijn rijbewijs ingevorderd. De politie maakt proces-verbaal op.

Winschoten fietser gewond bij aanrijding
Een 55-jarige vrouw uit Winschoten is donderdagmiddag met hoofdletsel overgebracht naar het Sint Lucasziekenhuis, nadat ze op het Oldambtplein in haar woonplaats op haar fiets was aangereden door een 60 jarige automobilist, eveneens uit Winschoten. Ze moest met een zware hersenschudding ter observatie in het ziekenhuis blijven. De politie stelt een ander onderzoek in naar het ongeval.

Winschoten vandalen aangehouden
De politie van Winschoten heeft donderdagnacht een 16-jarige inwoner van Scheemda en een 15 jarige inwoner van Winschoten aangehouden in verband met vernieling van straatmeubilair. De twee jongens vernielden op de Albert Verweijstraat onder meer een verkeersbord. Ze zijn na verhoor weer op vrije voeten gesteld.

Stadskanaal vandalen aangehouden tijdens nacht van Stadskanaal Tijdens de nacht van Stadskanaal zijn vijf personen aangehouden in verband met vernielingen. Onder meer werd een abri vernield aan de Navolaan en enkele spullen in een café. Een van de aangehouden personen, een 20-jarige man uit Oude Pekela werd door de politie ingesloten, omdat hij zich op hinderlijke wijze met de aanhouding van één van de vernielers had bemoeid.