Politiebericht Drenthe

15:43 vrijdag 30 april 1999

Bert Visser

*

In Assen is donderdag zeker twee keer betaald met een vals briefje van 50 gulden. Donderdagavond ontdekte een winkelier in Marsdijk dat hij was geflest met vals geld en op koninginnedag werd 's morgens bij het opmaken van de kas bij een supermarkt in de wijk Peeloo ook een vals briefje van 50 gulden aangetroffen.
Een van de aangevers gaf de politie het volgende signalement van de dader: Het gaat om een blanke, Nederlands sprekende man van ongeveer 45 jaar met donkerblond sluik haar en een lengte van ongeveer 1.70 meter. De man ziet er onverzorgd uit, heeft zeer vuile handen en draagt een vuile spijkerbroek- en bloes.

*

Op de Elperstraat in Westerbork heeft een 44 jarige inwoner van Elp donderdagavond een onvrijwillige luchtreis gemaakt toen hij met zijn auto werd gelanceerd nadat hij tegen de achterkant van een tractor was gereden. De auto kwam op de kop op het wegdek tot stilstand. De 36 jarige tractorbestuurder uit Zuidveld had op de hefinrichting een vaste tandcultivator gemonteerd waarbij de verlichting van de tractor niet toereikend was voor de breedte van de cultivator. De man uit Elp verklaarde dat hij door het ontbreken van adequate verlichting de cultivator niet had opgemerkt.

*

Op koninginnedag is rond half negen s morgens een 22 jarige inwoonster van Groningen gewond geraakt toen ze op de Rondweg W. in Emmen enige malen met een bedrijfsauto over de kop ging en in een berm tot stilstand kwam. Daarbij werd de auto geheel vernield. De vrouw verloor de macht over het stuur toen ze, nadat ze in de berm was geraakt, weer de weg op stuurde.
De brandweer heeft zich ontfermd over een tank kerosine die tengevolge van het ongeval was gaan lekken.
De bestuurster kon na behandeling in het ziekenhuis weer naar huis

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe