Vroege vogelwandeling door Westerbroekstermadepolder

Datum nieuwsfeit: 01-05-1999

Stichting Het Groninger Landschap

Vroege vogelwandeling door de Westerbroekstermadepolder met ontbijt

WESTERBROEK - Op zaterdag 1 mei organiseert de Stichting Het Groninger Landschap een vroege vogelwandeling naar de vogelkijkhut de Kiekh”rn' in de Westerbroekstermadepolder.
U kunt genieten van het ochtendgloren in de polder en gidsen van het Landschap geven u uitleg over de zang van de verschillende vogelsoorten. In de vogelkijkhut de Kiekh”rn' serveren wij koffie of thee en kunt u uw zelf meegebrachte ontbijt nuttigen.
Wij vertrekken om 6.00 uur vanaf het informatiepaneel in de polder. U vindt deze als u vanaf de oude weg Groningen-Hoogezand langs het Winschoterdiep rijdt. U slaat bij de Westerbroeksterbrug de Energieweg in. Na een kilometer treft u aan uw rechterhand een spoorwegovergang. Aan de overzijde kunt u in de berm parkeren.
Het infopaneel staat direct over de (onbewaakte!) spoorwegovergang die ten westen van het Foxholstermeer ligt. Maximaal 25 mensen kunnen mee en u kunt zich opgeven bij de Stichting Het Groninger Landschap, telefoon 050-3135901. Kosten:f.
5,--, Beschermers betalen f. 4,--. De excursie duurt ongeveer 3 uur.