Politiebericht Groningen/Haren

Korps: Groningen, plaats: Groningen 05/01/99

Persberichten District Groningen/Haren/
Zaterdag 1 mei 1999

Auto over de kop in sloot Winschoterweg
Een 27-jarige man uit De Groeve is gistermorgen met zijn auto in de sloot van de Winschoterweg beland nadat hij de macht over het stuur verloor op weg naar Groningen. In de bocht is de man met vermoedelijk een te hoge snelheid gaan remmen, waardoor hij tegen een boom reed en vervolgens op de kop in de sloot terechtkwam. Toen de politie arriveerde was er niemand bij het wrak. Aangezien niet duidelijk was of er nog personen in de auto zouden zitten heeft de brandweer met een duikersploeg onderzoek gedaan. De bestuurder bleek al elders te zijn en had een bergingsbedrijf gestuurd. Hij had geen noemenswaardig letsel.

Vrouw door het lint
Een 18-jarige vrouw is gisterochtend aangehouden, nadat ze met een hakbijltje had lopen rondzwaaien in de woning van een 20-jarige vriendin in de Wibenaheerd. Daarbij werden diverse goederen vernield. De vrouw, die onder invloed was van drugs, kwam na een korte pauze terug en schopte de deur van de woning in om vervolgens met een kapmes de vriendin en nog twee aanwezige vrouwen (18 en 42 jaar) te bedreigen. Toen de politie arriveerde bleek dat ze naar een ander adres was gegaan, alwaar ze werd aangehouden. De vrouw is ingesloten.

Man simuleert
Een 39-jarige man uit Groningen is gisterochtend aangehouden omdat hij personeel lastig viel in een supermarkt aan de Platinalaan. Op de Siersteenlaan trof de politie hem aan, waarbij hij een verwarde indruk maakte en moeilijk aanspreekbaar bleek te zijn. De man vertelde dat hij een dokter nodig had, die hem aan het bureau onderzocht. Aangezien de man simuleerde is hij naar huis gebracht.

Bejaarde vrouw valt van fiets
Een 71-jarige vrouw uit Glimmen is gistermorgen op de Rijksstraatweg in Glimmen van haar fiets gevallen. Ter hoogte van de Oude Schoolweg kwam ze met het hoofd tegen de grond, waarna ze met een bloedende wond voor onderzoek naar een ziekenhuis is gebracht.

Vrouw gewond na verkeersongeval
Op de kruising Van Schendelstraat en de Vondellaan vond gistermiddag een aanrijding plaats tussen twee auto?s. Een 55-jarige vrouw uit Kampen verleende geen voorrang aan een 29-jarige man uit Groningen, waardoor de vrouw met hoofdletsel overgebracht moest worden naar een ziekenhuis en haar auto total-loss raakte. Beide auto?s werden afgesleept.

Verkeersconflict escaleert
Na een verkeersconflict gisteravond tussen een 31-jarige taxichauffeur en twee nog onbekende jongens op een snorfiets op het Damsterdiep kreeg de taxichauffeur en zijn auto het in de Oostersingel te verduren. De snorfietser reed tegen 18.10 uur de taxi ter hoogte van de Tuinstraat klem, waarna met brokken trottoirtegel naar de taxi werd gegooid. De voorruit van de taxi ging aan diggelen en ook op de kofferbak kwam een steen terecht. De uitgestapte chauffeur kon geen actie ondernemen, omdat hij vol in het gezicht met een spuitbus traangas werd bewerkt. De snorfietser met een bruine leren jas en zwarte broek ging er met zijn passagier, in het zwart gekleed, op een rood zwarte snorfiets vandoor. De taxichauffeur werd overgebracht naar een ziekenhuis.

Jongen verkoopt gestolen fietsen
Een 13-jarige jongen is gisteravond aangehouden voor het verkopen van gestolen fietsen. Op de Laan van de Vrijheid bood hij twee fietsen aan, die kort ervoor op het Stationsplein waren ontvreemd. De jongen is na verhoor weggestuurd.

Man onder invloed achter het stuur
Een 30-jarige man uit Haren is gisteravond aangehouden voor het rijden onder invloed van alcohol (promillage van 0,85). De man reed over de busbaan van de Hereweg en haalde in waar het niet mocht, waarop hij voor controle aan de kant werd gezet. Toen bleek dat de man teveel had gedronken,moest hij mee naar het bureau, dat hij mocht verlaten met een boete van fl. 700,-.

Op bromscooter op de vlucht
De politie kon gisteravond een ongeval voorkomen door hard in de remmen te gaan op de Kastanjelaan toen een bromscooter met hoge snelheid over de Eikenlaan naderde. Vervolgens reed de bromscooter hard door en doofde na een paar straten de verlichting in de Abeelstraat. Toen hij vervolgens linksaf wou slaan ging de 16-jarige jongen onderuit. Op een paar schaafwondjes na liep hij verder niets op. De jongen werd thuisgebracht, maar het voertuig wordt aan een technische controle onderworpen.

Eenzijdig ongeval na wegvallen achter het stuur Een 17-jarige jongen uit Groningen is vannacht op de Europaweg gewond geraakt toen zijn broer achter het stuur wegviel van vermoeidheid en tegen de vangrail botste. In een huurbusje reden de twee over de A7 richting Groningen, toen de 20-jarige bestuurder wakker schrok, omdat hij naast de weg zat en tussen een verkeersbord en de sloot reed. Een poging de weg weer op te komen lukte te goed met als gevolg dat hij op de vangrail knalde en over de kop sloeg. Alleen de jongste moest met rugklachten naar het ziekenhuis.

Autobrand
Door nog onbekende oorzaak is de auto van een 34-jarige man uit Groningen vannacht volledig uitgebrand. De brand in de Rubenstraat is door de brandweer geblust.

Man bedreigt Spoorwegpolitie
De spoorwegpolitie is vannacht op het Stationsplein beledigd en bedreigd door een 19-jarige man uit Assen. Deze is vervolgens aangehouden en is voor verhoor ingesloten.

Informatie via bureau voorlichting, tel. (050) 599 5010