Kopen via KortingNet 17% voordeliger

Bron: Kortingnet BV
Meer uit deze bron
Amsterdam, 2 mei 1999

Kopen via KortingNet 17% voordeliger. Kopers en verkopers enthousiast.

Uit onderzoek naar meer dan 200 kortingsaanbiedingen op KortingNet blijkt dat kopen via KortingNet gemiddeld 17% voordeliger is dan wanneer dezelfde goederen bij de bedrijven 'aan huis' waren gekocht.

Toch zijn de deelnemende bedrijven zeer enthousiast over deze verkopen. De extra omzet komt namelijk tot stand zonder reclame, showroom en verkooppersoneel / vertegenwoordigers. De totale kosten bedragen 10 gulden per korting per maand (inclusief bedrijfslogo en foto van het product). De meeste bedrijven gaven aan dat de besparingen op de verkoopkosten in de toekomst zelfs hogere kortingen toelaten.

Een positief neveneffect voor de bedrijven die over een eigen site beschikken is, dat de mogelijkheid voor bezoekers van KortingNet om door te klikken naar de bedrijfssite, behoorlijk meer 'traffic' genereert. Een aantal ondernemers kijkt nu regelmatig ook 's avonds en in het weekend even of er bestellingen of andere reacties zijn binnengekomen, waarop gereageerd moet worden.

De mogelijkheden bij KortingNet zullen op korte termijn worden uitgebreid. Er komt een splitsing in kortingen voor consumenten, en kortingen uitsluitend voor bedrijven. De zoekmogelijkheden zullen worden uitgebreid: elk product zal ook op een aantal trefwoorden te vinden zijn, en er komt een register met merken en types.

Hans van Heertum

NB: Sinds de start (17/3) bezochten meer dan 10.000 mensen www.kortingnet.nl.

Noot redactie:

Voor meer informatie kunt u zich wenden tot

Hans van Heertum
Kortingnet BV