Rallysprint Fiat Seicento Trofeo Hulst voor Deen en Knol

Datum nieuwsfeit: 02-05-1999
Persbericht / autosport

Hulst, 2 mei 1999

De Fiat Seicento Trofeo 1999:

Rallysprint Hulst weer voor Deen en Knol

Johan Deen en Remko Knol hebben de eerste rallysprint, die meetelt voor de Seicento Trofeo 1999 gewonnen. Het tweetal, dat vorig jaar ook al had gewonnen in Hulst eindigde in het algemeen klassement op een fraaie zestiende plaats bij de zestig gefinishte equipes. In en rond het vestingstadje Hulst was het aanvankelijk, hoe kan het anders in een gemeente met een standbeeld van Reynaert De Vos, een oude sluwe vos die de
aanstormende jeugd het nakijken gaf. Evert Bolderheij, een vijftiger, die vorige
maand in de Rallye Hautes Fagnes de Seicento klasse op zijn naam schreef, joeg
zijn rallywagen zo hard over de in lentetooi gehulde dijken in Zeeuws Vlaanderen dat Deen al snel tegen een achterstand van een handvol seconden aankeek. Deen: “Ik maakte een paar foutjes bij het aanremmen, Evert maakte ze niet, want die maakt ze bijna nooit en dus moesten we er tijdens de volgende proeven echt hard tegenaan gaan.”
Dat geschiedde en in onberispelijke stijl begonnen Deen en Knol hun achterstand te verkleinen. Maar het zou tot de laatste proef duren voordat Bolderheij kon worden gepakt. De routinier: “Ik ging er heel even naast. Dat is genoeg om in zo’n rallysprint de zege te verspelen. Maar ik kan niet anders zeggen dan dat de heren Deen en Knol het voortreffelijk hebben gedaan. Ze waren de sterksten vandaag. En de Seicento was een genoegen om te besturen, vooral in de bochtige gedeelten van de proeven.” Tweede achter de winnende equipe werd de combinatie Fassbender/Hissink. Het duo had de hele rally kans op de winst in de Seicento Trofeo maar moest tenslotte de ontketende Deen voor laten gaan.

De uitslag:

1. Johan Deen/Remko Knol

2. Roel Fassbender/Bart Hissink

3. Evert Bolderheij/Arina Reijnen

4. Marcel Piepers/Johan Nieuwenhuis

5.Corne Damen/Ronald Wassink

6. Mark Maaskant/Pierre Krieger

7. Eric Bolhaar/Wim Poortman

8. Ed de Vos/Eelco Brouwer

Stand na twee evenementen

1. Deen/Knol 35 punten

2. Bolderheij/Reijnen, 32

3. Piepers/Nieuwenhuis, 20
Damen/Wassink, 20

5. Fassbender/Hissink, 15

6. Maaskant/Krieger, 6

7. Bolhaar/Poortman, 4

8. De Vos/Brouwer, 3

++++
Info: Hans Vervoorn, Fiat Auto Nederland BV, tel.: 020-3421711.