CMG levert SMSC voor CDMA-en TDMA-netwerken

Datum nieuwsfeit: 03-05-1999

CMG levert Short Message Service Center (SMSC) voor CDMA-en TDMA-netwerken

Amstelveen, 3 mei 1999 - CMG, toonaangevend leverancier van systemen voor digitale mobiele telefonie, maakt bekend dat haar Short Message Service Center (SMSC) nu ook beschikbaar is voor de nieuwe wereldstandaard CDMA en voor netwerken volgens de Amerikaanse standaard TDMA. Volgens Wim Rimmelzwaam, General Manager CMG Telecommunications, zullen deze twee nieuwe producten belangrijke groeifactoren worden in Amerika en Azië. "Deze nieuwe producten beschikken over alle functies van ons GSM-platform. Gezien de snelle groei in mobiele communicatie, die we momenteel over de hele wereld zien, is dit voor operators van CDMA- en TDMA-netwerken een uitstekend moment om te beginnen met Short Message Services", aldus Rimmelzwaan.

SMS biedt de mogelijkheid om binnen mobiele netwerken korte teksten of gegevens naar de mobiele telefoon te verzenden en vice versa. Deze 'Short Messages' zijn rendabel omdat ze de spraak-communicatie niet storen. Het is ook mogelijk om direct berichten uit te wisselen tussen twee mobiele telefoons. Een in het netwerk opgenomen SMSC zorgt voor de opslag van berichten die niet direct kunnen worden afgeleverd en verzorgt de verzending op een later moment. Ook zorgt het SMSC voor connectiviteit met andere terminals, zoals PC's, semafoons en faxapparaten. Eén van de belangrijkste toepassingen van SMS is het attenderen van gebruikers op wachtende voice- en e-mail berichten. SMS vormt inmiddels de basis voor diverse aanvullende diensten, waarmee gebruikers zich kunnen abonneren op bijvoorbeeld beursinformatie of weerberichten.

Het SMSC van CMG bedient ongeveer de helft van alle GSM abonnees ter wereld en is per direct leverbaar. Het ondersteunt nu de drie belangrijkste standaards voor draadloze communicatie, waarmee wordt voorzien in de behoeften van netwerk-aanbieders over de hele wereld.

CMG

CMG is een toonaangevende Europese IT-Services Groep, die zakelijke IT-diensten levert in de vorm van consultancy, systeemontwikkeling, software-applicaties en informatieverwerking. CMG is opgericht in 1964 en is internationaal actief vanuit haar bases in het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Singapore, Nederland, Duitsland, Frankrijk en België. CMG implementeert en ondersteunt applicaties voor klanten over de gehele wereld. De Groep is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en Amsterdam.

CMG levert kennis, producten en oplossingen aan de financiële sector, handel, transport en industrie, telecommunicatie-, media-, energie- en nutsbedrijven en overheid. Een groeiend aantal diensten op het gebied van informatieverwerking en andere beheersdiensten wordt geleverd waaronder salarisverwerking, personeelsinformatiesystemen, beheer van call centers en netwerken.

CMG werkt nauw samen met haar klanten om bij te dragen aan hun succes. Middels de kwaliteit van haar dienstverlening en door de langdurige toewijding van haar medewerkers, levert CMG toegevoegde waarde aan de business van haar klanten. Dit vormt een basis voor het lange termijn succes van de Groep.

Voor meer informatie:

CMG Nederland B.V., contactpersoon: Helen Hosman, tel: 020 - 503 30 00,