Politiebericht regio Groningen

Datum nieuwsfeit: 03-05-1999
Politiebericht

Korps: Groningen, plaats: Groningen 05/03/99

Persberichten districten West, Noord, Oost en Midden/ Dagelijkse persinformatie regio
Ten Boer: aanhouding twee mannen na vechtpartij

De politie heeft zondagmiddag twee mannelijke bewoners van het asielzoekerscentrum in Ten Boer aangehouden, nadat ze met elkaar op de vuist waren gegaan. Ter plaatse bleek dat beiden met elkaar hadden gevochten en verwondingen aan het gezicht hadden opgelopen. Beiden zijn voor nader onderzoek ingesloten. De aanleiding van de vechtpartij moet verder nog worden onderzocht, maar de politie sluit niet uit dat muziekoverlast van één van de partijen hieraan mede debet is.

Appingedam: Verkeersongeval letsel
Zondagmiddag is een verkeersongeval letsel ontstaan op de kruising Rijksweg 33 Noord / Woldweg. Een 67-jarige man uit Zuidlaren reed over de Rijksweg 33 Noord (N33) gaande richting Appingedam. Op een gegeven moment sloeg de man linksaf om zijn weg richting Appingedam te vervolgen. Hierbij verleende hij geen vrije doorgang aan een tegemoet komende auto, bestuurd door een 33-jarige man uit Schildwolde. Door de botsing liep de 67-jarige man rugletsel op en is voor behandeling overgebracht naar het ziekenhuis in Delfzijl. Beide auto?s raakten total loss.

Wirdum: verkeersongeval letsel
Zondagmiddag is een verkeersongeval letsel ontstaan op de kruising N360 met de Eekwerderdraai ter hoogte van Wirdum. Een 54-jarige man uit Wirdum reed over de Eekwerderdraai, in de richting Wirdum. Hij verleende op genoemde kruising geen voorrang aan een voor hem van rechts komende personenauto over de N360 (Delfzijl-Groningen), bestuurd door een 56-jarige man uit Appingedam. De 56-jarige man raakte door de botsing korte tijd in zijn auto bekneld. Hij moest door de brandweer uit zijn auto worden geknipt. Hij en zijn 52-jarige vrouw zijn voor behandeling en nader onderzoek overgebracht naar een ziekenhuis te Groningen. De vrouw klaagde over pijn in een arm en aan haar borst. Het letsel van de man is niet bekend. De 54-jarige man liep kleine hoofdwondjes op. Beide voertuigen raakten total loss door de botsing.

Wildervank: auto tegen vangrail
Een personenauto is zondagmorgen tegen een vangrail gebotst op de N33 ter hoogte van Wildervank. Door een klapband aan het linkerachterwiel raakte de bestuurder, een 52-jarige man uit Leer (Duitsland), de macht over het stuur kwijt en botste tegen de vangrail. Niemand van de vijf inzittenden raakte door de botsing gewond. De bestuurder is voor behandeling overgebracht naar het ziekenhuis in Stadskanaal, hij is hartpatiënt.

Veendam: in beslag nemen geheime zender
Politie en radiocontrole dienst van KPN hebben zondagmorgen een geheime zender in beslag genomen in een woning aan de Beneden Verlaat in Veendam. Over de zender waren reeds regelmatig klachten bij politie en de controle dienst binnen gekomen. Gistermiddag werd de zender gepeild en opgerold. Tegen de eigenaar is proces-verbaal opgemaakt.

Veendam: aanhouding wegens fietsdiefstal
Zondagmiddag heeft de politie twee jongens van 15 en 16 jaar uit Veendam aangehouden op verdenking van fietsdiefsstal. Samen namen ze een fiets weg vanaf de Jan Salwaplein in Veendam. Thuis demonteerden ze het achterwiel en enkele spatborden. Daarna plaatsten ze de fiets weer op de plaats waar ze deze hadden weggenomen. Op dat moment werden ze door de politie aangehouden. De jongens verklaarden de onderdelen te willen gebruiken voor de fiets van een van hen, die beschadigd was geraakt. In overleg met de ouders van de jongens hebben ze de onderdelen weer op de ontvreemde fiets gemonteerd. Een van hen wordt aangemeld bij bureau HALT en tegen de andere wordt proces-verbaal opgemaakt.

Nieuwe Pekela: overtreding maximum snelheid
Zondagmiddag is snelheidscontrole gehouden op de N367 te Nieuwe Pekela. Hierbij werden 12 overtredingen vastgesteld. De hoogst gemeten snelheid was 109 km/h waar 80 km/h is toegestaan. De overtreders krijgen een proces verbaal.

Stadskanaal: aanhouding vier jongens voor vernielingen Zondagavond kreeg de politie een melding dat een voertal jongeren bezig was vernielingen aan te richten op de Oude Markt in Stadskanaal. Ter plaatse waren de jongeren bezig een ladder tegen een pand te plaatsen. Bij het zien van de politie gingen ze er vandoor. Drie konden ter plaatse worden aangehouden, de vierde even later. Uit onderzoek bleek dat de jongens, die 15 (1) en 16 (3) jaar naast genoemd incident, een lichtreclame van een winkel hadden vernield, alsmede een afvoerslang van een mobiele toilet bij en bouwplaats, vanwaar zij ook nog een helm en een ladder weggenomen. De winkel en de bouwplaats zijn gesitueerd aan het Menistenplein en het Europaplein in Stadskanaal.

Finsterwolde: verkeersongeval letsel
Zondagavond omstreeks 22.30 uur is een 27-jarige man uit Finsterwolde met zijn auto tegen een drietal bomen gebotst op de Modderland in Finsterwolde. De man verklaarde in een flauwe bocht te snel te hebben gereden en de macht over het stuur te zijn kwijtgeraakt. De man is met nekklachten opgenomen in het ziekenhuis in Winschoten. De auto is total loss geraakt.

Voor nadere informatie afdeling voorlichting tel. 050-5996326