Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Affiche Rob Scholte: Amsterdamse haven is geld waard

Datum nieuwsfeit: 03-05-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

gemeentelijk havenbedrijf amsterdam

Persberichten

Amsterdam, 3 mei 1999

Rob Scholte: Amsterdamse haven is geld waard

De nieuwe promotiecampagne voor de Amsterdamse haven is uitgebreid met een nieuwe affiche. Naast Corneille en Herman Brood heeft nu ook Rob Scholte zijn visie op de haven weergegeven. Met als basis een geldbiljet van f 250, ook wel bekend als de vuurtoren, schildert Scholte de haven af als een plaats waar geld wordt verdiend. Het schilderij is digitaal vervaardigd en is voor het eerst in de stad te zien in de periode 4 mei tot en met 17 mei a.s.

De nieuwe campagne, die in maart van start ging, bestaat nu uit drie verschillende affiches. Onder het motto `mijn haven' hebben Herman Brood en Corneille al eerder hun gevoelens en ideeën over de Amsterdamse haven weergegeven. Rob Scholte is nu de derde kunstenaar, die op verzoek van het Gemeentelijk Havenbedrijf aan deze havenpromotiecampagne meewerkt.

Regelmatig maakt het Gemeentelijk Havenbedrijf gebruik van de reclame-affiches in de stad om het bestaan en het belang van de haven onder de aandacht van de Amsterdammers te brengen en zo het draagvlak voor de haven te vergroten. Een groot aantal Amsterdammers zijn namelijk onbekend met het feit dat de haven zorgt voor veel werkgelegenheid - zo'n 38.000 man werken in en rondom de haven - en met een toegevoegde waarde van 7,7 miljard gulden, goed is voor de economie. Bovendien profiteren de inwoners ook direct van de haven. De winst die het Havenbedrijf met de haven maakt - circa 25 miljoen gulden per jaar - wordt gestort in de stadskas en komt dus ten goede aan alle Amsterdammers.

De nieuwe promotiecampagne duurt het hele jaar en is te zien in de periode 4 tot en met 17 mei, 29 juni tot en met 12 juli, 28 september tot en met 11 oktober en van 7 december tot en met 20 december 1999.

De reclamecampagne is in samenwerking met het Amsterdamse reclamebureau Amsterdam Advertising tot stand gekomen en wordt ondersteund door spotjes op het locale televisiestation AT5.

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie