Politiebericht regio Groningen

Datum nieuwsfeit: 04-05-1999
Politiebericht

Korps: Groningen, plaats: Groningen 05/04/99

Persberichten districten West, Noord, Midden en Oost/ Dagelijkse persinformatie regio
Appingedam motorrijder gewond na botsing

Een 38-jarige inwoner van Appingedam raakte maandagmiddag gewond toen hij op de Woldweg in Appingedam met zijn motor in botsing kwam met een personenauto die op dat moment bezig was op de weg te keren. De bestuurder van de personenauto, een 25 jarige inwoner van Meedhuizen, had de naderende motorrijder niet opgemerkt. De motorrijder kwam bij de botsing te vallen en werd met nekklachten overgebracht naar het ziekenhuis in Delfzijl. De auto en de motor raakten aan de voorzijde zwaar beschadigd.

Winsum vernielingen Groene School
Bij de Groene School aan het Hamrik in Winsum zijn maandagnacht vernielingen aangericht. Er werden onder meer zeven thermopaneruiten ingegooid. De politie stelt een nader onderzoek in.

Nuis tractor over de kop, bestuurder onder invloed Maandagmiddag raakte de 16-jarige bestuurder van een tractor uit Nuis gewond toen hij op de Mienscheer bij Nuis in de scherpe bocht na het viaduct over de A7 met de tractor over de kop sloeg. Vermoedelijk reed hij met te hoge snelheid waardoor het voertuig kantelde. Twee vrienden die op het spatbord zaten konden tijdig van de tractor springen en kwamen met de schrik vrij. De Nuismer werd met onbekende verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis in Groningen. Omdat hij alcohol had gedronken bloed bij hem afgenomen.

Leek spelmateriaal gestolen
Uit een zeecontainer bij het sportcomplex Rodenburg in Leek is het afgelopen weekend spelmateriaal ontvreemd. Het gaat om ongeveer tien houten en tweeetwintig aluminium softbalknuppels. De spullen waren van het Nienoord College in Leek.

Winschoten Twee gewonden bij botsing personenauto's Bij een botsing tussen drie personenauto's op de kruising Grintweg-Sleedoornweg-Boven-buren in Winschoten is maandagmiddag een 40-jarige inwoner van Win-schoten gewond geraakt. De man is met nek- en rugklachten opgenomen in het ziekenhuis te Winschoten. Het ongeval gebeurde doordat de 40-jarige Winschoter vanaf de Sleedoornweg op de kruising geen voorrang verleende aan een voor hem van rechts komende 45-jarige automobilist uit Zuidhorn. Vervolgens schoot zijn auto door en botste tegen de stilstaande personenauto van een 33-jarige inwoner van Winschoten. Een inzittende van deze auto, een 63-jarige Winschoter raakte eveneens licht gewond. De drie auto's raakten zwaar beschadigd en moesten door een bergingsbedrijf worden afgevoerd.

Winschoten passagier bus gewond na botsing
Een 19-jarige Haarlemse raakte maandagmiddag gewond toen ze als passagier van een bus tegen de voorruit viel. De bus kwam op de Beersterweg in Winschoten in botsing met een inhalende personenauto, bestuurd door een 61-jarige inwoner van Winschoten. Deze bestuurder was bezig een tweetal stilstaande bussen in te halen. Toen de voorste bus de linkerrichtingaanwijzer in werking stelde, verzuimde hij achter de bus te blijven maar probeerde er nog voorbij te komen. De buschauffeur, een 42-jarige inwoner van Winschoten, zette de bus in beweging waardoor beide voertuigen met elkaar in botsing kwamen. Daarbij ontstond lichte schade. De gewonde passagier is voor onderzoek naar het ziekenhuis overgebracht.

Mussel: caravan uitgebrand
Een oude caravan is maandagavond op de Ondersteveenweg in Mussel geheel uitgebrand. De caravan was daar vorige week door onbekenden neergezet. Hoe de brand is ontstaan is niet bekend. De politie stelt een nader onderzoek in.

Veendam:alcomobilist belandt in vijver
Een 29 jarige automobilist uit Veendam belandde maandagavond met zijn auto in de vijver aan de Raadgildenweg in Veendam. Hij bleek kort daarvoor over de middengeleiding te zijn gereden en had daarbij een straatnaambord platgereden. De man bleek onder invloed van alcohol. Aan het politiebureau weigerde hij aan een alcoholonderzoek mee te werken. De man is voor nader onderzoek en ter ontnuchtering ingesloten. De politie maakt proces-verbaal op.

Veendam: aangifte dierenmishandeling
Een inwoonster van Veendam heeft maandag aangifte gedaan van ernstige mishandeling van haar twee katten. De beestjes kwamen zondagavond aan de Ommelanderwijk aangestrompeld, waarbij bleek dat ze onder het bloed zaten. Bij beide katten was er vermoedelijk zo hard aan de staart getrokken, dat er een gedeelte van af was. Eén van de katten heeft tevens ernstig letsel aan het bekken, waardoor het vermoedelijk moet worden afgemaakt. De politie is op zoek naar eventuele getuigen. Zij worden verzocht zich in verbinding te stellen met de politie in Veendam, tel 050-5997400.

Voor nadere informatie afdeling voorlichting tel. 050-5995010