Topkwaliteit afbeeldingen met nieuwe fotoscanner HP

Topkwaliteit afbeeldingen met nieuwe fotoscanner HP

Scanner geschikt voor 35 mm dia's, negatieven en foto's

Amstelveen, 3 mei 1999 - Van rijke kleuren tot diepe schaduwen. Met de nieuwe
PhotoSmart S20 fotoscanner van Hewlett-Packard kan iedereen zijn foto's makkelijk scannen en bewerken. De HP PhotoSmart S20 is de enige scanner die zowel 35 mm stroken kleurpositief als kleurnegatief film, dia's (35 mm) en 13x18 cm foto's kan scannen. Foto- en PC-liefhebbers kunnen zo de fijnste details aanbrengen. Tot nu toe was deze functionaliteit alleen beschikbaar bij scanners, die tot drie keer zo duur zijn.

De HP PhotoSmart S20 is in de winkel verkrijgbaar voor Fl. 1299,- (incl. BTW).

Uitgebreide functionaliteit
De PhotoSmart S20 fotoscanner scant tot 2400 dots-per-inch (dpi) met een dichtheid tot
36 bit. De scanner is uitgerust met een USB-poort die zorgt voor een 'plug-and-play'-functionaliteit, installatiegemak en uitgebreide connectiviteit.

Ten opzichte van zijn voorganger, verwerkt de HP PhotoSmart S20 fotoscanner nu ook stroken
35 mm positieffilm. Dit formaat is populair bij foto-enthousiasten.

Verbeterde beeldkwaliteit
De scanner biedt verbeterde beeldkwaliteit, waardoor rijke details zoals kleur en schaduw naar voren worden gebracht. Ook is het mogelijk om ongewenste vormen te verwijderen en kunnen tonerinstellingen precies worden ingesteld.

Sterke software
De HP PhotoSmart S20 beschikt over sterke Scanning Software, wat de gebruiker vele mogelijkheden biedt:

* Met belichting en kleurcontrole kan de gebruiker schaduw en middentoon in het beeld aanbrengen;

* Het is voor de gebruiker mogelijk om zelf filters samen te stellen en te bewaren, waardoor gescande beelden met één druk op de knop zijn aan te passen;

* Rotatiemogelijkheden van 1 tot 90 graden. De gebruiker kan zo vanuit elke gewenste hoek de afbeelding bekijken;

* Met de aparte grootte en scherpte controle kan de gebruiker de kwaliteit van de afbeelding optimaliseren;

* Met de beeldhistogrammen kan de gebruiker duidelijk de samenstelling van het beeld zien. Zo is het mogelijk om nog preciezer aanpassingen in het beeld aan te brengen.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Noot voor redacties